Gå til innhold

proteiner


Stigipigi

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

har ikke noen kilder å komme med som jeg kan legge ut her. Det er under forskning men på ett lite plan. Men nå er ikke jeg så A4 at jeg må ha alt forsket på. Jeg spiser slik jeg pleier og snob og brus er ikke lov. Så om jeg ser at å gå vekk fra proteintilskudd vil gi en nedgang på fett rundt indreorganer så er det godt nok for meg :). Men nå var jo heller ikke dette tema. Tema er god proteinrik mat for de som ikke skal ha ris, pasta, brød og poteter.

Men jeg synes det er rart når flere personer spiser sunt og bra + tilskudd har høy innhold av fett rundt organer og personer som spiser ca det samme har nesten ikke fett rundt indreorganer.

Jeg er enig i Therese her. Det er ikke rart folk stusser når du kommer med en slik påstand uten at du har noe som helst reelle kilder å vise til. Det ekke engang broscience:)

Hvis du er en treningsperson burde du vel ha en enkel oversikt over hvilke mat du kan spise og som inneholder protein. Kjøtt, fisk, fugl osv.

Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil tro det heller er flere studier der ute som viser til det motsatte av hva du sier. At ved et kosthold som gjør at man minker fett%, så vil jo dette også absolutt skje på innsiden også. Hadde det vært noen drastiske negative sider ved proteintilskudd hadde vi hørt om det for LENGE siden. Proteintilskudd er et såpass stort brand verden rundt, at ved det plutselig ved fremstilling av pulverformat skulle føre med seg slike bivirkninger, nah, her trenger man sterke bevis!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er noe jeg må ha for å fungere. Nå er ikke mitt mål å gå drastisk ned i vekt. Men havregrøten gjør at jeg kommer gjennom hektiske dager med studier/skole og en 10 timers hard styrketrening i uken. så klart jeg må jo også si at dette gjelder jo det andre også. men fiber er også viktig å få i seg. fett% min er på 9,3. Så har ikke ett stort behov nå for å gå ned i (utvendig/synlig fett). Jeg har heller ikke studert kosthold og har ikke en master i dette. så jeg vet at det er mye mulig feil i mitt kosthold

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

400g havregryn kvalifiserer vel neppe til å havne under kategorien lavkarbo, enten du føler du trenger det for å fungere, eller ikke har plan om å gå ned i vekt eller ikke.

Forøvrig så har jeg bøtta ned på med proteinpulver opp gjennom årene, og tok en sånn måling for et års tid siden, og lå godt under snittet med fett rundt indre organ...

Men for svare på spørsmålet ditt: kylling, karbonadedeig, egg, svin, okse, cottage cheese etc, men dette visste du nok egentlig fra før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest QueenWinther

Jeg sier ikke at det er galt av deg å spise det, eller at du har høy fettprosent, eller at det er feil i kostholdet ditt - men, ikke kall det lavkarbo når du spiser banan og havregrøt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med din fettprosent og trening så burde du ikke ha noe problem med bukfett overhode.

Men stress og kortisol kan også føre til økning av bukfett, så det er det første jeg ville sjekke.

Er det i orden og du ikke spiser masse usunt fett, så blir vel spørsmålet om du trener kardio, da det er neste steg for å redusere det. Men at proteinpulver skal gjøre det, tror jeg ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg trener kardi i form for fotball. 1 time med fotball inne 3-3 tøff trening 1-2 timer ute 7 mot 7 pluss kamp en gang i uken nå er det jo ingen kamper ennå så blir lite med det. :-) men takk for svar. men jeg vil nå utforske litt og se om det ligger noe i det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med din fettprosent og trening så burde du ikke ha noe problem med bukfett overhode.

Men stress og kortisol kan også føre til økning av bukfett, så det er det første jeg ville sjekke.

Er det i orden og du ikke spiser masse usunt fett, så blir vel spørsmålet om du trener kardio, da det er neste steg for å redusere det. Men at proteinpulver skal gjøre det, tror jeg ikke.

Akkurat det som du sier der spurte jeg en av legene vi hadde i anatomien om. Altså om stress og økning av bukfett. Dette hadde ikke han hørt noenting om og mente var tull. Han hadde doktor grad i noe nevro greier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat det som du søkning der spurte jeg en av legene vi hadde i anatomien om. Altså om stress og økning av bukfett. Dette hadde ikke han hørt noenting om og mente var tull. Han hadde doktor grad i noe nevro greier.

Hvis han ikke har hørt noenting om det, så har han vel heller ikke noe grunnlag for å mene så mye om det heller? :D

Er vel ganske almen kunnskap at stress, lite søvn osv kan føre til hormon ubalanse og bla økning i visceralt fett.

http://espenrostrup.com/2011/03/21/stress-og-overvekt/

http://innhold.legesiden.no/nyheter/psykiatri/depresjon-assosiert-med-abdominal-fedme

http://www.afpt.no/?page=20&title=tips_rad_og_kuriosa&post=1005&rel=52

Finnes nok tusenvis av artikkler og også tvprogrammer om temaet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis han ikke har hørt noenting om det, så har han vel heller ikke noe grunnlag for å mene så mye om det heller? :D

Er vel ganske almen kunnskap at stress, lite søvn osv kan føre til hormon ubalanse og bla økning i visceralt fett.

http://espenrostrup.com/2011/03/21/stress-og-overvekt/

http://innhold.legesiden.no/nyheter/psykiatri/depresjon-assosiert-med-abdominal-fedme

http://www.afpt.no/?page=20&title=tips_rad_og_kuriosa&post=1005&rel=52

Finnes nok tusenvis av artikkler og også tvprogrammer om temaet.

Haha ja du har et poeng der :) jaja de kan vell ikke kunne alt de heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...