Gå til innhold

Bygge muskelmasse?


Nilsen123

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Tilbake litt til tråden, 5x5 eller flere reps, mindre sett og vekt?

Er det deg på bildet? Du ser jo veldig definert ut, så du skal ikke være redd for litt fett.

5X5 på baseøvelser (mark, bøy, benkpress og skulderpress) og så kjører du flere repetisjoner på støtteøvelser, f.eks 3-5 sett * 10 repetisjoner.

Først må du begynne å telle hva du faktisk spiser en periode. Legg deg på 200 gram protein per dag. Få i deg nok fett. Minst 100 g per dag. Resten karbohydrater.

Prøv deg på 2500-3000 kcal. Om du øker i styrke fra uke til uke og føler deg opplagt, så fungerer dette bra. Om fremgangen er dårlig, legg på 300-500 kcal. Ingen forskjell? Legg på nye 300-500 kcal.

Du kan spise litt mindre på treningsfrie dager, henholdsvis kutter du karbohydratene du normalt spiser før og etter trening, men du må fortsatt ha mat!

Så enkelt er det. Ingen flere spørsmål. Om du er redd for fett, så kan du kjøre på slik frem til sixpacken forsvinner. Først da trenger du om å bekymre deg for fettet.

Sånn. Nå vet du hva du skal gjøre. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke 200g protein per dag unødvendig mye for noen som veier 65kg?

Sannsynligvis, men skader ikke være på den sikre siden. Dessuten blir vel karbohydrater lettere lagret som fett ved et overskudd enn proteiner om gutten er redd for fettlagring? Eller blir ikke de det? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

200g protein på 65kg kroppsvekt er overkill....Ser ikke noe grunn til at han skal legge seg noe særlig høyere enn 150-160g protein per dag. Forutsatt at kroppsvekten hans er lik som i november da, og det vet ikke jeg:)

200 g kan neppe vere overkill om du anbefaler at han legger seg 40 g under det. ;)

Men medfører det riktighet at kroppen lettere lagrer fett ved overskudd av karbohydrater enn av protein/fett? Eller en kalori en kalori uansett?

Paleogutta mener vel at karbohydrater lettere blir lagret som fett, nettopp på grunn av insulin om jeg ikke tar feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er det deg på bildet? Du ser jo veldig definert ut, så du skal ikke være redd for litt fett.

5X5 på baseøvelser (mark, bøy, benkpress og skulderpress) og så kjører du flere repetisjoner på støtteøvelser, f.eks 3-5 sett * 10 repetisjoner.

Først må du begynne å telle hva du faktisk spiser en periode. Legg deg på 200 gram protein per dag. Få i deg nok fett. Minst 100 g per dag. Resten karbohydrater.

Prøv deg på 2500-3000 kcal. Om du øker i styrke fra uke til uke og føler deg opplagt, så fungerer dette bra. Om fremgangen er dårlig, legg på 300-500 kcal. Ingen forskjell? Legg på nye 300-500 kcal.

Du kan spise litt mindre på treningsfrie dager, henholdsvis kutter du karbohydratene du normalt spiser før og etter trening, men du må fortsatt ha mat!

Så enkelt er det. Ingen flere spørsmål. Om du er redd for fett, så kan du kjøre på slik frem til sixpacken forsvinner. Først da trenger du om å bekymre deg for fettet.

Sånn. Nå vet du hva du skal gjøre. :)

ja er meg på bildet :) va mene du med definert? :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

200g protein på 65kg kroppsvekt er overkill....Ser ikke noe grunn til at han skal legge seg noe særlig høyere enn 150-160g protein per dag. Forutsatt at kroppsvekten hans er lik som i november da, og det vet ikke jeg:)

veier mer enn 65 kg nå :) er vell vanlig for noen som trener styrke og er i vekst å ligge på 2xkroppsvekt= proteiner dagen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

for program så anbefaler jeg http://fitnessbloggen.no/treningsmetoden-phat/ fått råe resultater på styrke på dette programet alle månedene jeg har brukt programmet når det gjelder muskelvekst må du være tålmodig det tar tid

og nei reps gjør ikke noe forskjell på muskelmasse bare finn et program og bruk programmet i lang tid og du vil få gode resultater om du bruker 5 x 5 eller 3 x 10 er ikke viktig tålmodighet er det viktigste syntes jeg

disse to videoen forklarer dette veldig godt synes jeg

og

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...