Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg har brukt snus av og på i 10ish år. Nå er det stopp.

For 3 dager 5 timer 18 minutter og 24 sekunder siden tok jeg min siste snus.

Nå har jeg ofte lyst til å ta livet av store mengder vegg og annet som måtte befinne seg i min nærhet.

Så om noen har tips til måter å få utløp for frustrasjon, snusslutthistorier, skremselsforskning eller annet snadder. Feel free to share! :)

Min største venn i snusslutten er faktisk treninga. Ingenting er som dropsets når man ikke har nikotin i kroppen. Sinnsyk forskjell!

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/26950-snusslutt-join-forces/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Foreløpig ingen forskning som støtter at snus fremkaller kreft. Snus er digg. Foreslår å starte igjen for å slippe nevnte bivirkninger :D Neida, det økonomiske må jo være en god motivasjon.

Jeg snuser selv men aldri skjønt dette med å snuse under treningsøkta? Er 1,5 time for lenge å være uten? Kan tenke meg blodårene popper frem nå som du har sluttet :D

Foreløpig ingen forskning som støtter at snus fremkaller kreft. Snus er digg. Foreslår å starte igjen for å slippe nevnte bivirkninger :D

Finnes mye forskning som viser at det kan være en link mellom blandt annet snusing og kreft i bukspyttkjertelen. Forskerene har ennå mye som gjenstår, blandt annet å se langtidsvirkninger, samt bruk i større folkemengder spesielt i ung alder. Så ville ikke sagt "ingen" forskning :) Om antydningene stemmer, så er kreft i bukspyttkjertelen en skikkeli kjipern kreft å få :notworthy:

http://www.fhi.no/eway/default.aspx?pid=239&trg=List_6212&Main_6157=6263:0:25,6434&MainContent_6263=6464:0:25,6439&List_6212=6218:0:25,6441:1:0:0:::0:0

Creds til alle som slutter btw ;)

Annonse

Foreløpig ingen forskning som støtter at snus fremkaller kreft. Snus er digg. Foreslår å starte igjen for å slippe nevnte bivirkninger :D Neida, det økonomiske må jo være en god motivasjon.

Hehe, tanken har slått meg ja. Det stemmer i hvertfall at det finnes for lite forskning til å konkludere om snus er kreftfremkallende. Det man vet er at mange av stoffene i snus er kreftfremkallende, og noen av stoffene er svært giftige. Bly og arsenik er ganske kjipe for eksempel. Og kan man slippe å gamble med kreft i bukspyttkjertelen som nevnes over så er det og et pluss ^^

Siden du først tar opp det med forskning så er det funnet indikasjoner på at nikotin hemmer utbrudd av ulcerøs collit, beskytter mot demens og motvirker depresjoner. Så bare dritt er det ikke. Men det er ikke til å stikke under en stol at det er en fordel med mest mulig blodgjennomstrømning under og etter trening, og der ødelegger snusen. Og som du nevner. Økonomi. Jeg har plutselig 3000,-/mnd jeg kan bruke på mye annet godt i steden :)

Det ble en dyr glipp. Stod akkurat opp og kasta snusen i dass som en bestemt 2åring som slutter med smokk.

Kjørte :

150 kettlebell swings

150 goblet squats

80 pushups på ball

60 reverse flyes

60 franskpress

60 bicep curls

60 flyes

I et sett.

Stor shake og dusj. Det burde gå opp i opp mot 3 snus. :)

• 2 uker senere...

Annonse

• 3 måneder senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...