Gå til innhold

Kroppsmåling


Mannjern

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Bruk klypa di, mål samme sted hver gang, og mål endringene.. Svarer kanskje ikke på spørsmålet ditt, men det er så vidt jeg har forstått vanskelig å måle en nøyaktig korrekt fettprosent. Så lenge en "valk" blir mindre, så minsker også fettprosenten... Slik gjør jeg det iallefall...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruk klypa di, mål samme sted hver gang, og mål endringene.. Svarer kanskje ikke på spørsmålet ditt, men det er så vidt jeg har forstått vanskelig å måle en nøyaktig korrekt fettprosent. Så lenge en "valk" blir mindre, så minsker også fettprosenten... Slik gjør jeg det iallefall...

Enig i dette. Du kan evt få samme person til å måle deg hver gang. Bruk denne kalkulatoren og få personen til å være nøye. Mål gjerne flere ganger og finn et gjennomsnitt. Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Prøvde forresten ulike kalkulatorer på nett, og fikk alt fra 22% til 15%...

Jeg har også prøvd å måle med kaliper, og fått ca 15%, men ser jeg meg i speilet så er det helt tydelig at jeg er 20+.. Dette fikk jeg også høre da jeg la ut bilde her og sa at jeg var på 15%... Så for min del er det eneste som sier meg noe endringer fra uke til uke..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har noen gode tips til hvordan man kan måle fett% best mulig?

Har fettklype som jeg bruker, men er litt "tricky" når noen andre skal måle meg bak osv og kanskje ikke er like nøye som meg selv!

På forhånd takk!

Da jeg var på diett, så gjorde jeg følgende mål som ga ganske konsise resultater.

Kroppsvekt om morgenen etter toalettbesøk - Hver dag

3punktsfettklype - Hver lørdag(bryst, mage og lår).

Midjemål uten og med fleks - Hver lørdag

Er ikke alltid fettprosentmålingen vil vise resultat, men så vil kanskje midjemålet gjøre det.

Å måle med fettklype 9 steder på kroppen er upraktisk(da man må være to) og det begynner å bli vanskelig å måle nøyaktig samme sted hver gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, jeg vet. Jeg kjører hver fredag mage (over og under navel),bryst,hofte og lår. Pluss at jeg veier meg 3 ganger i uka og tar snittet. Da jeg målte fett% sist så målte jeg alle de plassene den kalkulatoren tilsa at jeg måtte måtte, med hjelp av min daværende samboer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...