Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Heisann,

Jeg er blitt en ivrig kar på mitt nærmeste treningsenter, så jeg er innom ihvertfall 4 ganger i løpet av en uke. Nå nylig har jeg begynt på starting strength programmet, men mitt store spørsmål er, hvordan fungerer det å trene dette programmet 4 ganger i uka?

Eventuelt hvilke tilpasninger anbefaler dere?

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/26748-starting-strenght-4-ganger-i-uka/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Stilte samme spm for en tid tilbake, tenkte å trene SS annen hver dag, så blir jo da 4 ganger i uka. Det jeg fikk til svar da var at du ikke kommer til å orke å trene mer enn de 3 gangene som er satt opp ;) Tenkte at det ble for 'lite' med bare 3 ganger, men tipper det er en grunn til at du skal følge programmet til punkt og prikke. Correct me if I'm wrong.

Utfordringen med å google det er at man får like mange meninger som det finnes folk, så derfor tenkte jeg det var smart å høre her inne, for her er det sikkert noen som har gjort seg noen erfaringer på hvordan dette fungerer? :)

Annonse

• 2 uker senere...

Jeg har trent starting strength i 6 mnd i 2012 før sykkelsesongen kom og tok meg. Har nå trent det i 6 mnd i 2013 også. SS har virkelig gitt meg skikkelig pangstart på både styrke/stabilitet og ikke minst hensiktsmessig muskelmasse. Har først nå byttet til 4 ganger i uka da jeg har bedre tid ift sykkeltreningen. Det programmet jeg har nå heter X-size tror jeg. Fant det her på fitnessbloggen fra en perspnlig trener. Det er 4 ganger ti uka og en fin blanding av styrketrening og hypertrofitrening. Ikke ideelt for en syklist, men moro å få litt muskler også ikke bare kondisjon :-)

Søk det opp og les litt om det.

"SS" 4x i uken:

Dag 1: Startvekt for uka 3x5

Dag 3: Startvekt for uka+2,5kg 3x5

Dag 5: Startvekt for uka-5kg 3x5

Dag 6: Startvekt for uka+5kg 3x5

For bøy. Hold resten likt og gjør noe jall som biceps curls om du føler for det på dag 5("ekstra dagen")

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...