Gå til innhold

Styrkeøkning basert på før og etter test


SK-2000-og-ALLTID

Anbefalte innlegg

Hei,

jeg skal nå skrive en evalueringsrapport til en kunde jeg hadde i forbindelse med min PT utdanning. Jeg ønsker å gjøre det litt ordentlig for henne hvor jeg sammenligner testresultatene før og etter treningsperioden. Er i den anledning litt usikker på hvordan jeg skal legge fram / regne ut testresultatene.

Jeg hadde litt ulike varianter for hvordan testen ble utført, men dette er i alle fall resultatene:

Nedtrekk: 35kg x 7 - 35kg x 12

Benpress: 60kg x 12 - 70kg x 25

Benkpress: 15kg x8 - 20kg x 12

Hvordan er det best å regne ut? Er jo litt forskjell på for eksempel nedtrekk hvor hun bare ble testet i maks reps kontra benpress og benkpress hvor hun også økte i motstand. Forslag?:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

VEKT x REPS x 0.0333 + VEKT

0.0333 er konstant.

Er dog ganske unøyaktig på så høye reps. Funker best rundt 4-8, for meg personlig er det ofte spot on ved 6 reps.

EDIT: Btw, på fks noen (elendige)mobil kalkulatorer så må du plusse vekten på etter å ha ganget, fordi den ikkje har innlagt riktig regnerekkefølge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...