Gå til innhold

Ikke hatt mensen på 4 år, vil ha den tilbake!


Anonym1111

Anbefalte innlegg

Heihei! :) Jeg er en jente på snart 20 år, som har et problem som jeg anser som svært alvorlig. For 4 år siden led jeg av anoreksi, var innlagt til behandling osv. Den dag i dag er jeg frisk og har det kjempefint, SETT bort fra at mensen har vært fraværende siden 2010. Jeg er den dag i dag undervektig på mine 47-49 kg på 162 cm, og en lav fettprosent. Og det sier jeg jo selv at kroppen min da ikke er i stand til å kunne produsere hormoner nok til å gi meg mensen. Men nå har jeg prøvd så lenge å legge på meg (ligger vel på vedlikehold). Kan få perioder hvor jeg blir veldig motivert til å legge på meg, men med typ 1 uke i overskudd orker jeg rett og slett ikke mer av det styret og spiser heller når det passer meg. Jeg vet og kan mye om kosthold, så trenger ingen innføring av noen, verken i forhold til det er vekten, for det er noe som jeg er veldig klar over. Jeg bare lurer på om det er noe annet jeg kan gjøre for å få mensen tilbake? Noen erfaringer?

Kan legge til at jeg trener styrke fullkropp 3 ganger i uken

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette er vel et spørsmål som du bør ta opp med fastlegen din. Det finnes jo endel hormonelle preparat man kan få utskrevet for problemet, men det er jo ikke noe som vil løse ditt problem da det i det i bunn og grunn er fettprosenten din som sannsynligvis hindrer deg i å ha en normal syklus.

Du sier jo selv at du er klar over kostholdet og vektens viktighet i dette henseende, så da tror jeg dessverre det er vanskelig for noen av oss her inne å hjelpe deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...