Gå til innhold

Pupper og dissehud...


Anbefalte innlegg

Jeg har vært borte fra studio en stund pga utmattelse ++ og nå har jeg såvidt begynt å trene igjen.

I den tiden jeg ikke har trent har jeg lagt på meg noen kg, tilbakemeldingene fra folk rundt meg er at jeg er mye mer feminin med mer rumpe, hofter og byste. Jeg kan være enig i at med klær så ser det bra ut, men uten klær og en liten runde med målebånd... ikke bra. Det er helt klart for mye fett på mage, hofter og rumpa.

Problemet er at så fort jeg begynte å trene og la om kostholdet forsvant puppene :cautious: noe jeg ikke har så mye av fra før (75 B). Så forsvinner magefett og lårene faktisk, de forsvinner ikke med fettet forsvinner og etterlater seg slækk dissehud.

Jeg har som tidligere nevnt gått ned 50 kg på litt under ett år, det er en stund siden men likevel sporene etter overvekt finnes på kroppen min den dag i dag.

Jeg har for mye hud på magen, lårene og puppene. Jeg ser på en del blogger etc med bilder av folk som har gått ned ca det samme som meg og de er flotte å se på.

Men de har jo kommet lenger ang trening, de har bygget mer muskler og det jeg lurer på er:

Vil huden min bli stram igjen, eller er det mulig at muskler vil erstatte plassen fettet hadde der inne...?

Jeg har ikke mengder med hud men nok til litt "ettershake" ved rask gange uten klær :oops:

Legen min bare lo når jeg spurte om jeg burde fjerne hud...

Så var det puppene, er det noen øvelser noen kan anbefale for å stramme opp det som strammes opp kan ? Når man er nesten 1.80 cm høy så er det allright med litt pupp..

Jeg leser jo at stort sett alle som trener mye etc har silicon, jeg er veldig skeptisk til det...

Ang kosthold så kan jeg en del og jeg får i meg nok protein og fett osv så jeg er ikke en av de som sulter meg og samtidig prøver å bygge muskler.

Tips og erfaringer tas i mot med takk :rolleyes:

Jeg trener alene og har ingen som deler min interesse for trening og kosthold, derfor er det gull om noen her vil dele... Inspirasjon er viktig og det er ikke alltid man bobler over av det selv.

Noen som kanskje har noen erfaringer vedrørende PT, burde jeg få meg det, eller er det bortkasta penger ? Holder det med selvstudier av øvelser og div programmer på nett, prøve og feile ... ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ofte trekker løs hud seg mer og mer sammen over tid, men hvor mye og hvor godt antar jeg kommer an på gener og elastitet i huden. Men dette er jeg ingen ekspert på, det er bare det jeg sier for å trøste meg selv, hehe ;)

Angående puppene har jo jeg to barn, og endte opp med det som populært ble kalt "kirkeklokkene" etter at sistemann var ferdig fôra. Men de har faktisk løftet seg en del etter at jeg fikk fart på benkpressen, men igejn, om det virkelig er det som er grunnen vet jeg ikke, det kan jo hende huden bare har strammet seg litt her også- eller en kombinasjon, kanskje?

Hmm... Ikke et særlig opplysende svar. Beklager :unsure:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke mengder med hud men nok til litt "ettershake" ved rask gange uten klær :oops:

Den her MÅ jo bare videodokumenteres... :p

Huden er ganske flink til å hente seg inn etter å ha blitt strekt ut. Hvis legen bare "ler" av forslaget ditt så har du nok ikke så mye løs hud. Jeg har alltid vært for tynn, så løs hud har jeg dessverre ikke så god erfaring med.

Men når det kommer til trening, så kan det være fornuftig å ta noen PT-timer for å komme igang. Det vil gi deg en god kickstart på mange øvelser der du fort kan gjøre feil og i værste fall få skader. Hvis du har interessen så vil du nok lære ganske mye av å lese om forskjellige øvelser og teste ut for deg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja du mener det, video..:roflmao:

Jeg leser og studerer øvelser, dietter og div programmer og har nå noen øvelser jeg føler meg trygg på.

Formen min er jo ikke helt på plass, legen min mener at jeg ikke skal trene så lenge jeg blir såpass tom for energi etterpå, men jeg føler velbehag selv om jeg bruker opp energien på trening den dagen..

Jeg prøver å planlegge, må jeg ha andre ting gjort som husvask etc så tar jeg det først.

Huden min har nok hentet seg inn det den kan, det er jo mange år siden jeg hadde mitt relativt store vekktap.

Håpet mitt er å fylle "tomrommet" med muskler :)

Jeg skal ta en runde på nett å sjekke ut ang PT, ta noen telefoner og høre om de mener det er lurt nå når formen er så opp og ned eller om jeg skal spare det til jeg er "på topp" igjen (y)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja du mener det, video..:roflmao:

Jeg leser og studerer øvelser, dietter og div programmer og har nå noen øvelser jeg føler meg trygg på.

Formen min er jo ikke helt på plass, legen min mener at jeg ikke skal trene så lenge jeg blir såpass tom for energi etterpå, men jeg føler velbehag selv om jeg bruker opp energien på trening den dagen..

Jeg prøver å planlegge, må jeg ha andre ting gjort som husvask etc så tar jeg det først.

Huden min har nok hentet seg inn det den kan, det er jo mange år siden jeg hadde mitt relativt store vekktap.

Håpet mitt er å fylle "tomrommet" med muskler :)

Jeg skal ta en runde på nett å sjekke ut ang PT, ta noen telefoner og høre om de mener det er lurt nå når formen er så opp og ned eller om jeg skal spare det til jeg er "på topp" igjen (y)

Kommer litt an på hvor du har løs hud, og mengden. Det er for eksempel svært vanskelig å "fylle" opp grevinneheng med muskler, det er nesten snakk om gram her. Å løfte puppen er mest en sak for en god BH, men om du er genetisk anlagt for å bygge muskler, så kan jo større brystmuskler "presse" puppen oppover. Hvor mye er jeg usikker på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Åja! :p He he så bra! Lenge siden jeg har trent der nå. Tenkte jeg skulle ta en teste time der igjen snart. Er blitt spenst- jente jeg nå:)

Jeg prøvde meg en periode på Sporty 24 i Holmestrand men kunne ikke sammenlignes med Pepper Sport :love:

Spenst hvor ? Trives du da ? Du får gi lyd om du tar en tur innom Pepper :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har selv gått ned flere 10talls kilo(typ 40ish), og endte opp med "hengeboobs" som jeg kalte for vrengte bukselummer(de så slik ut!!). Men de er blitt ganske så mye fastere etter mye brysttrening og ett par stikk med p-sprøyte i rævva(gått uten prevensjon i 2 år fordi man ikke har så alt for mye sex som singel). Fylden var det nok psprøyta som sto for, men mye brysttrening har gjort at de har blitt litt mer løfta. Gikk fra 90f/90g til 80c pr dd. Mulig jeg har vært veldig heldig, alle kropper reagerer jo ulikt, mrn det finnes alltid håp:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har selv gått ned flere 10talls kilo(typ 40ish), og endte opp med "hengeboobs" som jeg kalte for vrengte bukselummer(de så slik ut!!). Men de er blitt ganske så mye fastere etter mye brysttrening og ett par stikk med p-sprøyte i rævva(gått uten prevensjon i 2 år fordi man ikke har så alt for mye sex som singel). Fylden var det nok psprøyta som sto for, men mye brysttrening har gjort at de har blitt litt mer løfta. Gikk fra 90f/90g til 80c pr dd. Mulig jeg har vært veldig heldig, alle kropper reagerer jo ulikt, mrn det finnes alltid håp:)

Det vel bare å fortsette og gjøre de rette tingene, så lenge man gjør sitt beste liksom...

Litt enklere å akseptere seg selv og kroppen sin også da :smug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det vel bare å fortsette og gjøre de rette tingene, så lenge man gjør sitt beste liksom...

Litt enklere å akseptere seg selv og kroppen sin også da :smug:

Ja, du må akseptere hva du har. Jeg har for eksempel lyst på en skikkelig "peak" ala Mount Everest på biceps`n min, men med mine muskelfester må jeg jobbbe dobbelt så hardt som en venn av meg, som bare behøver å se på hantlene for å en skikkelig høyde. Gener spiller en stor rolle i hvordan kroppen vår reagerer på trening, mat, sex, stress og alt som følger med. Så du har helt rett i å fortsette med å gjøre de rette tingene (å flashe seg for PT`n kan være èn ting :p ) og å trene på den riktige måten er en annen. Mat er også en ting. Men du har jo disse tingene på lista de, så det er kanskje bare å vente å se hvordan det går.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, du må akseptere hva du har. Jeg har for eksempel lyst på en skikkelig "peak" ala Mount Everest på biceps`n min, men med mine muskelfester må jeg jobbbe dobbelt så hardt som en venn av meg, som bare behøver å se på hantlene for å en skikkelig høyde. Gener spiller en stor rolle i hvordan kroppen vår reagerer på trening, mat, sex, stress og alt som følger med. Så du har helt rett i å fortsette med å gjøre de rette tingene (å flashe seg for PT`n kan være èn ting :p ) og å trene på den riktige måten er en annen. Mat er også en ting. Men du har jo disse tingene på lista de, så det er kanskje bare å vente å se hvordan det går.

Du får ta deg en tur med Bastøferga så fort stormen har roet seg, dine tjenester er ønsket i Vestfold :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...