Gå til innhold

Neseblod


NickFitness

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

snakker vi sprutblod, renneblod eller blod når du peller buser?

edit: edit fordi jeg så nå at den kan virke useriøs, men jeg er 100% seriøs. Jeg bruker kortikosteroid nesespray pga at mine slimhinner er f***d, som bivirkning er det blodbuse en gang iblant :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har i alle år slitt med neseblod. Det var skikkelig flaut da jeg på barneskolen eller ungdomsskolen plutselig kunne begynne å blø midt i timen. Alle anbefalte meg å brenne neseborene, men jeg turte ikke. Etter hvert har jeg blitt litt venn med det neseblodet. Dvs jeg har funnet ut at når jeg blør så prøver kroppen å fortelle meg noe. Det kan skje når jeg har sovet for lite, spist for lite eller stresset for mye. Spesielt de to første. Det skyldes nok i hovedsak tynne slimhinner, men slik jeg har forstått det så fremprovoseres av en slags trykkøkning, f eks ved høyt blodtrykk.

Jeg sliter ikke med neseblod lenger, men pleier å enten spise eller sove mer avhengig av hva jeg tror er årsaken så løser deg seg. Synes på en måte det er litt trygt at kroppen sier i fra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg betalte no sånt som 300 kr for å få dryppa syre i begge nesebordene som svidde av de små blodårene som sprekker. Dette da jeg drev aktivt med kampsport, ikke blødd neseblod på 10 år.... før det kunne jeg blø neseblod bare av å bli sliten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...