Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg er ei jente på 23 år, er 1,62 høy og veier 60 kg. Vil ned på ca 54 kg, som jeg vil si er min naturlige vekt. Har en siste tiden spist ganske usunt, men har nå begynt å ta meg sammen. Føler meg bedre allerede. Er litt bevandret i dietter, en periode var jeg ganske nazi på LCHF, det funket bra, men kjente at det ble for strengt så har nå laget en egen plan hvor jeg inkluderer mer karber, men er redd for at det er for mye for å gå ned i vekt? Men vil også ha en diett jeg kan LEVE med, ikke bare en periode. Hvordan syns dere dette ser ut? Er interessert i alles mening, både lavkalori-folk og lavkarbo-folk. Tusen takk!

Dag 1:

Frokost:

2 ryvita dark rye, 2 egg, røkt laks, 1 brokkoli

Middag:

Kyllingfilet m. karri-saus (matfløte og karri)

Ekstra:

Noen never mandler, kaffe og svart/grønn te med melk/sitron og middagsrester.

Dag 2:

Frokost:

1 skål havregrøt m. vann m. kokos

Lunsj:

2 ryvita, 3 egg, røkt laks

Middag:

Wok: 3 egg, 3 kylling-pølser, 1 paprika, 3 sjampinjonger, ost.

Kvelds:

Scampi md hvitløksmarinade fra rema 1000

Ekstra:

Svart te med sitron, en neve mandler, en kopp kaffe.

Dag 3:

Frokost:

1 skål havregrøt m. kokos

Lunsj:

Litt havregrøt, 1 avocado m. litt salt

Middag:

Scampi-rester, litt røkt laks

Kvelds:

Wok: Kyllingfilet, paprika, brokkoli, squash. En skål tyrkisk yoghurt m. ca 10 bringebær

Ekstra:

Grønn te, 1 svart te m. melk

Dag 4:

Frokost:

4 ryvita m. Makrell i tomat

Lunsj:

Litt rester fra woken, 1 hardkokt egg, 1 paprika, liten skål tyrkisk yoghurt m. kanel

Middag:

Kylling- og kalkunkjøttdeig m. tacokrydder, paprika, agurk, lettrømme, ost

Kvelds:

Tyrkisk yoghurt m. kanel og litt middagsrester

Anonymous poster hash: 2769d...227

Fortsetter under...

Den letteste måten å sjekke om det går for fort er å bruke vekta. Går du ned noe særlig mer enn 0,5 kg per uke, så er det bare å spise litt mer. Vil også legge til at du absolutt ikke har behov for å gå ned i vekt, og jeg håper du er forsiktig og tar vare på deg selv så det ikke blir en sykleig besettelse av å slanke deg når du allerede er normalvektig.

Takk for fint svar. Jeg forstår selvsagt at vekta vil vise om jeg går ned eller ikke (...), det jeg lurer på er om noen kan si noe om sammensetningen min av mat her - jeg vet det er for lite grønnsaker, men ser dere noe annet?

Sorry, tenkte ikke på det engang :S Aner ikke mengden eller vekten på noe av det. Alle grønnsakene er x1, liksom. Når det står brokkoli, er det en hel brokkoli, når det står paprika er det en hel paprika osv. Når det står kyllingfilet, er det ca 2 stykk.

Sorry, tenkte ikke på det engang :S Aner ikke mengden eller vekten på noe av det. Alle grønnsakene er x1, liksom. Når det står brokkoli, er det en hel brokkoli, når det står paprika er det en hel paprika osv. Når det står kyllingfilet, er det ca 2 stykk.

Ser ut som unødvendig mye protein. Kanskje redusere proteininntaket og øke karbs

Annonse

Hvordan kan du si det, når hun ikke har angitt mengdene hu spiser??

Har jo oppgitt en del mengder på det hun spiser "Når det står kyllingfilet, er det ca 2 stykk.", men uansett så er det lurest å måle opp skikkelig over en kort periode for å få bedre oversikt :)

Har jo oppgitt en del mengder på det hun spiser "Når det står kyllingfilet, er det ca 2 stykk.", men uansett så er det lurest å måle opp skikkelig over en kort periode for å få bedre oversikt :)

En del er ikke det samme som å ha oppgitt mengder, så skjønner ikke hvordan du vet hu spiser for mye protein...men men..

Hvis du ikke går ned eller opp i vekt er du i kalroibalanse, da er det bare å kutte ned og bort på diverse matvarer du VET er unødvendige i kostholdet ditt

F eks

Kutte ut saus til måltider og heller bruke krydder

Kutt ned/bytte ut på kaloritette matvarer som ost og nøtter

Bytte ut knekkebrødmåltidene med grønnsaker og en proteinkilde

Har en DEN kontrollen trenger man igrunn ikke tenke på å telle kalorier ;)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...