Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg er en 19 år gammel jente, er 1.72 m høy, og veier rundt 73 kg.

Jeg er innafor grensen som regnes som "normalvektig" i forhold til BMI, men føler likevel at jeg må gå ned noen kg. Målet er å gå ned 10. Det er slettes ingen hastsak, og er innstilt på å virkelig gå inn for dette, og bruke den tiden jeg trenger.

Jeg følger et treningsprogram som fokuserer på basisøvelser, og trener kondisjon i tillegg.

Det er ikke treningen som er problemet mitt, men kostholdet. Jeg har lett en stund etter inspirasjon til en strukturert og bra matplan, men finner ingen "fasit". Noen som har en matplan de vil dele med meg, som er sunn, holder meg passe mett, og hjelper til med vektnedgang?

Takker for svar! :)

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/26142-vektnedgang-jente-73-kg/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fortsett sånn som du har gjort til nå - så kommer resultatene. Ikke tenk så mye på vekta. 1 kg muskler tar mye mindre plass enn 1 kg fett gjør, så når du legger på deg muskelmasse vil du da se mindre ut. Ellers må jeg jo si at du har en veldig sunn vekt i forhold til kilo. Det man ofte tenker selv på som noen kilo, eller jeg skulle ønske jeg kunne gå ned noen kilo, er ofte ikke så mye, men heller det at man burde fokusere på et balansert kosthold og et godt program som du sier du allerede har, så man oppnår en strammere kropp. Regner med det er det du ønsker å oppnå :)

Veldig enig med LeanMachine over:) Lurer også fælt på hvorfor du vil låse deg til en matplan? Jeg ville heller fokusert på å spise sunt og variert (lær deg hva proteiner og karbs er så kommer du langt) Spis til du er passelig mett og ha en dag i uka hvor du unner deg noe.

Om du spiser slik du gjør nå når du har vedlikeholdt og trener mer enn du har gjort før vil kcalbalansen bli negativ uansett :-) En matplan gjør at de fleste får et litt vridd syn på mat (med å skulle telle kalorier og næringsemner) Og da er det bedre å heller gå på kostholdet om nedgangen stagnerer:) Du virker som ei fornuftig jente i forhold til mange andre jeg har lest om som vil ned i vekt - lykke til!

Nå er jo det meste jeg tenker sagt, men kan jo vise min støtte!! Jeg er 180 og veier 69 kg, noe som egentlig ikke er spesielt mye..men jeg ser dvass ut..slapp i fisken rett og slett! Så tipper vi jobber mot det samme målet, en fast smashing bikinikropp ;) Gjør som meg og fokuser mindre på maten og mer på treningen, kutt ut sukkeret utenom på lørdager og ha proteiner og karbohydrater i bakhodet så er du i gang! Lykke til! :)

Annonse

Jeg veier 71,5kg på mine 167cm. Om du vil ha en "sparringspartner" igjennom vektnedgangen, så stiller jeg gjerne opp. :) Mået mitt er en stram, slank figur innen 1. juni. Prøver ikke å tenke for mye på vekt. Men kanskje sånn ca 65kg. Send en PM om du er interessert. :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...