Gå til innhold

Hva tenker dere om denne treningsvideoen?


Metal_Barbie

Anbefalte innlegg

Jeg synes det virker litt for godt til å være sant. Det står jo ikke noe info om på hvilke grunnlag de har fått det for seg at denne dama,som er veldig slank og lita ,forbrenner 1000 kcal på denne økta...selv om den varer i nesten 1,5 time.

Nå har jeg prøvd denne selv og ja man blir kjempesliten og det er god kondisjonstrening/utholdenhetstreningførste halvdelen og resten er vel egentlig bare veldig lett styrketrening/kroppsvekttrening. I følge pulsklokka mi,som jeg ikke engang kan regne med viser akkurat helt rett antall kcal forbrent og er helt korrekt etter hva jeg har fått med meg,så forbrente jeg ca 750 kcal på denne økta og jeg veier litt under 90 kg.

Så denne dama på videoen veier jo helt klart mye mindre og skulle ha forbrent over 1000 kcal på denne. Så når jeg da trener denne videoen skal jeg da regne med å forbrenne 1000 kcal? :p

Jeg lurer virkelig på hva andre her tenker ang denne egentlig:)

Ja jeg trener hjemme:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei det er ikke bare det,jeg var bare nyskjerrig på hva bakrunnen til påstanden i videoen var egentlig. Men jeg har ikke så god peiling på sånt faglig sett.

Ja jeg vet at man må spise mindre,gjort det ,trent i mange år ,er godt inn i dette,det er ikke der det ligger. Det er den evige funderingen på dette med kcal ut som irriterer meg. Også etter jeg fikk vite at det sannsynligvis ikke viser rett i følge pulsklokka heller. Og at det er alle mulig faktorer som spiller inn når man skal beregne kcal forbrent. Skulle ønske det var en litt lettere måte å regne det ut på som for eksempel en formel,slik vi har for å regne ut bmr ,ikkesant. Hadde vært mye lettere.

Men grunnen til at jeg lurer litt er fordi både jeg og en venninne har gjort denne sammen. Hun veier mye mindre enn meg ergo hu brenner jo ikke like mye heller. Og jeg må innrømme at jeg ikke akkurat gav jernet like mye hele økta,og da vil jeg selvsagt forbrenne mindre utover i økta også. Så at jeg havnet på rundt 750 kcal ,kunne sikkert vært høyere,men saken er liksom om det er rett og om jeg skal regne med mindre eller mer...og venninna mi forbrant jo bare litt over 500 ...sant..og jeg vil tro hun veier noe det samme som hun dama i videoen...så jeg bare ble litt opphengt i det...det er en merkelig påstand at hun brenner over 1000 kcal..

Ja,alt man skal henge seg opp i..:p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt ærlig tror jeg de bare har regnet ut hvor mye kalorier man skal brenne på halvannen time med type x aktivitet.

Jeg sjekket for moro skyld kalorikalkulatoren på Aktiv trening, og med "High impact aerobic" i 90 minutter, og en kroppsvekt på 65 (vill gjetting) sier den 1035 kalorier.

Og som du sier - det vil jo komme helt an på hvor hardt man gir jernet. 90 minutter med 100% innsats forbenner jo mer enn 90 minutter med 60% innsats.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Og som du sier - det vil jo komme helt an på hvor hardt man gir jernet. 90 minutter med 100% innsats forbenner jo mer enn 90 minutter med 60% innsats.

Jeg vil tro 90 minutter med 100% innsats er en umulighet. Klarer man å holde på med en aktivitet i 90 minutter har man ikke git 100%. For min del, hvis jeg har terskeløkter, varighet 1t+ ender jeg opp på en snittpuls på rundt 85-87, og ca 600-700 kcal forbrent pr time.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...