Gå til innhold

Tips til god kalorikalkulator?


Joachim83

Anbefalte innlegg

Sitter her å prøver å legge opp en matplan for de neste ukene, og da er det jo kjekt med noen tall å forholde seg til...Fitnessbloggen sin kalorikalkulator gir meg en basalforbrenning på 1889kcal, mens kalorikalkulator.no gir meg 2418 kcal..så er det noen som vet av erfaring hvilke av disse jeg skal ta utgangspunkt i?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Basalforbrenning er en veldig grei og sikker måte som ikke inneholder for mange feilkilder. Men det er med en gang man begynner å legge inn aktivitetsnivå at det fort blir galt. Av erfaring har ihvertfall jeg selv sett at folk overvurderer sitt eget aktivitetsnivå(jepp, jeg har selv gjort det:)), så vær så snill å ha det i tankene når du legger opp. Lykke til:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Basalforbrenning er en veldig grei og sikker måte som ikke inneholder for mange feilkilder. Men det er med en gang man begynner å legge inn aktivitetsnivå at det fort blir galt. Av erfaring har ihvertfall jeg selv sett at folk overvurderer sitt eget aktivitetsnivå(jepp, jeg har selv gjort det:)), så vær så snill å ha det i tankene når du legger opp. Lykke til:D

Ja her blir det ofte feil, men jeg synes man skal bruke det som et utgangspunkt, uansett hvilket tall man bruker. Spiser man 2000 kcal og går ned i vekt - GREAT! Går man ikke ned i vekt, nei da må man kutte.. Easy-peasy :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

H

Ja her blir det ofte feil, men jeg synes man skal bruke det som et utgangspunkt, uansett hvilket tall man bruker. Spiser man 2000 kcal og går ned i vekt - GREAT! Går man ikke ned i vekt, nei da må man kutte.. Easy-peasy :D

Helt sant ja. Det er egentlig ikke være enn det. Har selv vært på diett en stund nå og ved 1-2uker uten nevneverdig vektnedgang har jeg bare kuttet ca. 500kcal ukentlig og vips så skjer det ting igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

H

Helt sant ja. Det er egentlig ikke være enn det. Har selv vært på diett en stund nå og ved 1-2uker uten nevneverdig vektnedgang har jeg bare kuttet ca. 500kcal ukentlig og vips så skjer det ting igjen.

Ja jeg har nå ikke gått ned noe på 1,5 uker, så dersom jeg ikke har gått ned på mandag, som er veiedag, så gjør jeg det samme..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://scoobysworkshop.com/accurate-calorie-calculator/

Scooby påstår at denne er den mest nøyaktige :) Mannen vet hva han snakker om. vet ikke om kaloriene egentlig er litt for høye? tror egentlig den stemmer bra hvis man er ærlig med seg selv :)

Hahahahahaha!! Scooby ass! Han vet nok hva han snakker om, men makan til type a gitt!! Mer irriterende fyr skal du lete lenge etter!!

Jeg bruker forresten hans formel til å regne ut fettprosent fra kaliper...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...