Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

vekt er vel det samme som folk som spør om hvorfor de ikke blir sterkere:

"jeg blir ikke sterkere"

"Spis mer mat"

"jeg spiser mye mat, men blir ikke sterkere"

"spis mer mat"

"Jeg spiser alt for mye mat og blir fortsatt ikke sterkere"

"spis mer mat"

dagens mest konstruktive tilbakemelding!

Men spis litt mer enn mett hver gang så du tøyer magesekken. Kroppen venner seg til matmengden etter hvert, uansett om det er mindre eller mer. Ellers kan du jo gjøre slik vi gjør med undervektige i hjemmesykepleien: tilsett maten mer næring: litt fløte/rømme i sausen, litt nøytral olje i yoghurten, osv. Da får du opp kalorinivået uten å øke volumet.

Annonse

Takk for tipsene folkens...

Hadde gjerne drukket 1l h-melk hver dag og spist masse is(blir aldri lei av det), men som student tror jeg ikke at lommeboka mi blir glad for sånt :D

Handler fullt ut om prioriteringer.. Kan spise deg mer enn godt nok mat på studielånet/det lille du har :) Må bare velge rett..

Frossen kylling, frossen grønnsaker vs ferskt..

Havregryn, billigste melken, egg i store kvanta(billigste), tunfisk på boks, proteinpulver/gainer, olje, smør, billig bacon osv osv osv..

Massevis av billige alternativer som smaker mer enn bra nok vs de dyre alternativene :)

Smaken er viktigere enn prisen når jeg kjøper noe.

Tunfisk er rett og slett godt, skjønner ikke at mange ikke liker den, spesielt den i olje er godt. Gainer 12kg er bestilt :)

Nugatti og peanøtt smøre er også både gode og kalori rike.

Spiser kylling eller fisk hver middag.

Jeg tror det store problemet mitt er å finne tid til å lage mat hver dag. Middagene tar som regel litt tid å lage, som regel lager jeg middag som holder for 1 dag, kanskje 2 av og til. F.eks hvis jeg spiser kylling med ris og grønnsaker til middag så lager jeg kylling som holder for 2 middager og ris og grønnsaker for 1 middag. Blir misunnelig på de som har et bra program med kosthold, som har mat i oppbevaringsbokser, som trenger bare å oppnå kjøleskapet og varme maten for å spise den, mens jeg må som regel lage den hver gang. Her må jeg bare skjerpe meg.

Aldri spist bacon, du skjønner nok hvorfor :D

Handler fullt ut om prioriteringer.. Kan spise deg mer enn godt nok mat på studielånet/det lille du har :) Må bare velge rett..

Frossen kylling, frossen grønnsaker vs ferskt..

Havregryn, billigste melken, egg i store kvanta(billigste), tunfisk på boks, proteinpulver/gainer, olje, smør, billig bacon osv osv osv..

Massevis av billige alternativer som smaker mer enn bra nok vs de dyre alternativene :)

Takk for svar. Bare det er motivasjon i seg selv. Takket være svaret ditt skal jeg spise tunfisk nå :)

Smaken er viktigere enn prisen når jeg kjøper noe.

Tunfisk er rett og slett godt, skjønner ikke at mange ikke liker den, spesielt den i olje er godt. Gainer 12kg er bestilt :)

Nugatti og peanøtt smøre er også både gode og kalori rike.

Spiser kylling eller fisk hver middag.

Jeg tror det store problemet mitt er å finne tid til å lage mat hver dag. Middagene tar som regel litt tid å lage, som regel lager jeg middag som holder for 1 dag, kanskje 2 av og til. F.eks hvis jeg spiser kylling med ris og grønnsaker til middag så lager jeg kylling som holder for 2 middager og ris og grønnsaker for 1 middag. Blir misunnelig på de som har et bra program med kosthold, som har mat i oppbevaringsbokser, som trenger bare å oppnå kjøleskapet og varme maten for å spise den, mens jeg må som regel lage den hver gang. Her må jeg bare skjerpe meg.

Aldri spist bacon, du skjønner nok hvorfor :D

Er vel ikke noe problem å lage mat ?:) Fersk mat er best :D

Og jo, smaken er viktig. Men når man merker 1% forskjell kanskje i smak.. er det verdt å betale 20-50kr ekstra per pk/enhet?:)

Og hvis du ikke har tid/orker lage middag hver dag evt mat for 1 dag.. Da er det bare viljen det går på..

Her lager jeg ihvertfall 3-5 måltider per dag... som student.. klarer jeg, så klarer du ;)

Du veier 80 og vil nå 85- 90 kg før januar.. Og så leser jeg at du ikke skal begynne og trene før i januar. Er mye lettere for deg og gå opp i vekt om du hadde trent. Hvis du ikke trener og kun spiser sjokolade eller hva nå det var, så vil du ikke akkurat få noe kjempegodt utgangspunkt når du skal først begynne.

Kom i gang med trening. Spis stor frokost, mye mat en stund før og etter trening.. i tilegg til noen måltider fordelt utover dagen.

Lad opp med kreatin monohydrat. Så kommer det fort et par kg bare der. men da er du nødt til og få kjørt igjennom kroppen din på gymmen!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...