Emil8888 Skrevet 12. november 2013 Del Skrevet 12. november 2013 Hei folkens! Tenkte jeg skulle skrive litt om min kamp mot vekta. Fristelsene, motivasjon, deperasjon og et evig dårlig selvbilde. Tror nok jrg beskriver situasjonen til mange her inne, og håper at folk kan bidra med noen triks i "Ludo". Det hele startet etter militæret da jeg flyttet til et nytt sted og studentlivet begynte. Jeg var tidligere godt trent, solid-bygd og hadde en definett kropp. Såååå kom jeg tilbake til hverdagen. Lei av skole, jobb og litt trøtt på hele situasjonen. Tilgangen på junkfood og trøstespising var lett, og mange lange timer på sofaen med colaen var et faktum. Etter å nådd min maks vekt på 102kg, var jeg kulerund i en alder av 20 år. Som folk sikkert skjønner er det ikke noe særlig å være den feite grisen som sikler på jentene man aldri kunne få. Etter å gått noen runder i meg selv kom jeg godt igang med trening og kosthold. Etter ca 1,5-2 år med hard trening og sunnlivstil har jeg mistet en totalvekt på 32kg gjennom mange timer med blod, svette og tårer. Jeg bestemte meg for å ikke drikke så ofte, fokusere veldig på trening. Etter nå lang tid bar jeg gått ned fra en jeans str på 36 tommer, til 29. Hele klesskapet er rensket og nye antrekk er kjøpt inn. Følte meg ganske fresh i sommer med store,tykke- blodårer fra fingerspissene og oppover langs hele armen, tvers over og langt nedover hele brystkassen, samt nedover ryggtavlen. Morsomt å se hele kroppen eksplodere med blodårer så fort jeg strakk meg. Har holdt på med en rekke kostholdsplaner som Pfsm, lavkarbo, caveman-dietten, the warrior diet osv. Treningen har jeg god kontroll på, og får hele tiden spørsmål om tips og triks, selv av PT'ene på treningsstudioet. Følte meg som kongen da... Nå er sommeren for lengst forbi og bestemte meg for å karbe opp litt før ny runde med lavkarbo. BIG MISTAKE!!!!!!! På fredag bestemte jeg meg å legge lavkarbo på hyllen for en liten stund (ketose) etter 4 uker med lite resultat, og total sprekk på slutten. Så her sitter jeg.. Vremmes når jeg ser meg selv i speilet. Føler jeg legger på meg for hvet sekund som går. Magen har begynt å bule tover igjen og ser løshuden legge seg langt over bokserkanten. Trenger noen råd.. Veiledning for å komme videre. 30kg på nesten 2 år, med et strengt regime føler jeg er lite betalt for hva jeg har puttet inn. Her er en typsik dag for min del: Frokost: Havregryn (glutenfri) kokt på ekstra lett melk. 1 stk whey gold med kreatin mono Mellommåltid visst jeg har tid: Skyr, eple eller nøtter... Lunsj: kylling/svin g og div grønnsaker Før trening: Banan og preworkout (sukkerfritt), BCAA, kreatin mono Etter trening: 1 stk Whey protein shake BCAA Kreatin mono Middag: (Tett etter trening) Kylling, noe ris/pasta og masse grønnsaker Kvelds Cottage cheese m nøtter/ mager kesam og frukt 1 stk kasein gold Opsett på trening: Kjører 4-5 set 12-14 reps og 4-5 øvelser (per store muskelgrupper Mandag: bryst Tirsdag: rygg Torsdag: bein skuldre Fredag: armer Lørdag: kardio /full body. Kjører annen hverdag med gerilja intervaller 5-6 min. Varierer litt med dager i forhold til jobb osv.. Visst noen ser grunner til at jeg ikke skal gå ned så si ifra.. Nå er jeg litt lei:(( Tor 1 Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/25647-en-suksess-historie/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
miaheart Skrevet 12. november 2013 Del Skrevet 12. november 2013 Har du lagt på deg så mye etter 4 uker? Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/25647-en-suksess-historie/#findComment-888395 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zeke1983 Skrevet 12. november 2013 Del Skrevet 12. november 2013 Godt jobba!! Kan aldri innbille meg at det er annet enn vann du har lagt på deg.. Ellers syns jeg kanskje det er litt lite karb i kosten din kontra den mengden du kjører. Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/25647-en-suksess-historie/#findComment-888397 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rodolfo Skrevet 12. november 2013 Del Skrevet 12. november 2013 Først og fremst. Drit i alt av tilskudd, BCAA og Whey gold platina muscle buster og sånt. Du har ikke behov av det, OVERHODET. Det du trenger er kylling, gjerne noen poser Wok, egg og gjerne noe melk. Det er stort sett det jeg lever på, og det gir mye protein, lite karb og noe fett. Du må se på helheten her. Du må sove godt og bekymringsløst. Trene hardt og ofte. Spise mat som gir mye protein, mindre karbo og nok fett. Kjør heller fullkropp 5-6 dager i uka, med èn øvelse a 3 sett og varierende reps fra 5-12 pr muskelgruppe. Det blir en vane å drikke vann til et måltid som består av 4 hekto kylling, 2 hekto wok, og et par spiseskjeer med uncle Bens over (noe kan en unne seg). Det blir lite kcal, og rikelig med byggesteiner. Jeg spiser 2, iblant 3 måltider pr dag, og vokser godt på det, kun muskler, fettet er på vei nedover. Spis gjerne 2-3 store måltider pr dag, drit i mellommåltider (evolusjonært sett spiste vi ikke sånt) og preworkout mat behøver du ikke. Energien tar du fra fettet som du skal kvitte deg med. Linjemannen, Emil8888, miaheart og 1 annen 4 Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/25647-en-suksess-historie/#findComment-888405 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marte S Skrevet 12. november 2013 Del Skrevet 12. november 2013 Har du lest om biorytmedietten?? http://myrevolution.no/s/biorytme-dietten/ og dersom du går i søke feltet til Fitnessbloggen og søker på biorytmedietten får du også opp noen artikkler.. Mange har hatt god erfaring med den, meg selv inkludert. Ikke oppblåst i magen lengre, sover bedre og slipper carvings etter alt mulig.. Før har jeg prøvd mange forskjellige dietter, og lavkarbo har jeg samme erfaring som deg.. Nå følger jeg spisemønstret til biorytmedietten og kommer aldri til å forsøke nye "metoder".. Jeg kan hvertfall anbefalle denne måten å spise på! Emil8888 1 Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/25647-en-suksess-historie/#findComment-888418 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zeke1983 Skrevet 12. november 2013 Del Skrevet 12. november 2013 Biorytme ftw! Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/25647-en-suksess-historie/#findComment-888488 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zeke1983 Skrevet 12. november 2013 Del Skrevet 12. november 2013 Først og fremst. Drit i alt av tilskudd, BCAA og Whey gold platina muscle buster og sånt. Du har ikke behov av det, OVERHODET. Det du trenger er kylling, gjerne noen poser Wok, egg og gjerne noe melk. Det er stort sett det jeg lever på, og det gir mye protein, lite karb og noe fett. Du må se på helheten her. Du må sove godt og bekymringsløst. Trene hardt og ofte. Spise mat som gir mye protein, mindre karbo og nok fett. Kjør heller fullkropp 5-6 dager i uka, med èn øvelse a 3 sett og varierende reps fra 5-12 pr muskelgruppe. Det blir en vane å drikke vann til et måltid som består av 4 hekto kylling, 2 hekto wok, og et par spiseskjeer med uncle Bens over (noe kan en unne seg). Det blir lite kcal, og rikelig med byggesteiner. Jeg spiser 2, iblant 3 måltider pr dag, og vokser godt på det, kun muskler, fettet er på vei nedover. Spis gjerne 2-3 store måltider pr dag, drit i mellommåltider (evolusjonært sett spiste vi ikke sånt) og preworkout mat behøver du ikke. Energien tar du fra fettet som du skal kvitte deg med. Ofte er det snakk om et økonomisk aspekt ved å spise kosttilskudd vs produkter som gir like mye protein. Dessuten kan det være tidssparende og bekvemt å ta en shake innimellom. Men er til dels enig i at det er best med ren mat! Emil8888 1 Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/25647-en-suksess-historie/#findComment-888491 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Emil8888 Skrevet 12. november 2013 Forfatter Del Skrevet 12. november 2013 Har du lagt på deg så mye etter 4 uker? Er nok som sagt mye vann ja, men det er utrolig kjedelig å føle at man har mistet noe man har jobbet så hardt for:-/ Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/25647-en-suksess-historie/#findComment-888632 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Emil8888 Skrevet 12. november 2013 Forfatter Del Skrevet 12. november 2013 Ofte er det snakk om et økonomisk aspekt ved å spise kosttilskudd vs produkter som gir like mye protein. Dessuten kan det være tidssparende og bekvemt å ta en shake innimellom. Men er til dels enig i at det er best med ren mat! Veldig sant Det er i hvertfall slik for min del hvor det gjerne skulle vært 30t i en dag, og jeg hadde hatt mulighet/ork til å foodpreppe et par timer om dagen Zeke1983 1 Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/25647-en-suksess-historie/#findComment-888644 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Emil8888 Skrevet 12. november 2013 Forfatter Del Skrevet 12. november 2013 Har du lest om biorytmedietten?? http://myrevolution.no/s/biorytme-dietten/ og dersom du går i søke feltet til Fitnessbloggen og søker på biorytmedietten får du også opp noen artikkler.. Mange har hatt god erfaring med den, meg selv inkludert. Ikke oppblåst i magen lengre, sover bedre og slipper carvings etter alt mulig.. Før har jeg prøvd mange forskjellige dietter, og lavkarbo har jeg samme erfaring som deg.. Nå følger jeg spisemønstret til biorytmedietten og kommer aldri til å forsøke nye "metoder".. Jeg kan hvertfall anbefalle denne måten å spise på! Jeg har hørt litt om det, men har ingen relasjoner eller lest noe særlig om det før nå. Leste akkuart igjennom og det virker veldigi nterresant ut. Merker det er litt å sette seg inni, men regner med det skal gå veldig fint. Correct me if im wrong men det det går ut på er lchf frem til etter trening basically? Hvor du kan kjører lett fordøylig mat, med moderat rike proteinkilder før trening? Og "peise" på med karbs på slutten av dagen? Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/25647-en-suksess-historie/#findComment-888656 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zeke1983 Skrevet 13. november 2013 Del Skrevet 13. november 2013 Veldig sant Det er i hvertfall slik for min del hvor det gjerne skulle vært 30t i en dag, og jeg hadde hatt mulighet/ork til å foodpreppe et par timer om dagen Eller økonomi for min del, for fy f..n det er dyrt å spise clean hele tida! Jeg regner alltid post workout og ett mellommåltid som shake+carb pulver.. Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/25647-en-suksess-historie/#findComment-888730 Del på andre sider Flere delingsvalg…
dragedama Skrevet 13. november 2013 Del Skrevet 13. november 2013 Trenger noen råd.. Veiledning for å komme videre. 30kg på nesten 2 år, med et strengt regime føler jeg er lite betalt for hva jeg har puttet inn. ( Du har jobbet hardt og godt i to år - jeg synes du har fått bra resultat, ut fra det du beskriver Da vet du også hva som funker for deg og din kropp - hvorfor ikke bruke det du har lært om deg selv i løpet av denne tida? Etter to år med hardt regime, kan en bli litt lei...hva med å slakke litt uten å gå helt tilbake til gamle vaner? At det går litt opp og ned, er ikke uvvanlig - da gjelder det å ta tak i slakken før det har gått for langt igjen. Å vemmes over seg selv hjelper ingen... Jeg vet ikke om du trenger å gå ned mer eller ikke, men anbefaler deg å finne en livsstil og et matregime du kan leve og trives med over tid! Ikke diett på diett, men livsstil... Lykke til - vær stolt av det du har oppnådd Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/25647-en-suksess-historie/#findComment-888806 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Linjemannen Skrevet 13. november 2013 Del Skrevet 13. november 2013 Tok selv en (alt for rask) reise ned i vekt på 25 kg. Brukte 4 måneder med smartkarbo og mye kardio-trening. Forberedte meg på at det verste ikke var å gå ned, men det å lykkes med en varig livsstilsendring. Svaret for min del ble å trene styrke - progresjonsrettet. Altså med en sylskarp fokus på å bli sterkere. Når en endelig når målet - om å komme på målvekt og se stram og fin ut i speilet - så er en jo der da. I mål... Da er det uhorvelig viktig å skaffe seg ny motivasjon, et nytt fokus. Jeg meldte meg inn i en styrkeløftklubb og startet fra scratch. Var umiddelbart blitt til den svakeste "gutten i klassen" og fy f..., det er en ubehagelig posisjon å være i. Men styrkeløftmiljøet viste seg å være svært jovialt og oppmuntrende. Og jeg fikk ny motivasjon. Dette er snart 2 år siden og jeg er per i dag mer motivert enn noensinne. Sterkere har jeg blitt også. Tildels MYE sterkere enn jeg var. Jeg begynte tidlig å konkurere, selv om jeg visste jeg ville havne sist. Det er veldig ubekvemt å være sistemann, den svakeste, den dårligste... så dermed gir det god motivasjon for å trykke til og stå på for å komme seg videre. Det er tøft og det er et vanskelig valg å stå ved når en skal begynne helt på bunn. Nå er jeg ikke lenger nederst på listene, men i god fart oppover. Fortsatt langt igjen frem til de virkelig sterke, men jeg er underveis og jeg synes det er veldig moro. Om du skal begynne med styrkeløft? Tja, hvorfor ikke? Noe bør du ihvertfall begynne med som tar deg bort fra "lulle-lalle-kulturen" på Sats og Elixia. Jeg har tro på at "alle" kan finne frem vinnerinstinktet og jobbe for å bli best mulig i noe. Om du vil løpe marathon eller drive med styrkeløft er egentlig ikke det viktigste. Det som betyr noe er at du finner noe som gir deg mening og deretter gjøre det som de gjør de som lykkes med det - trene progresjonsrettet for å bli best mulig. Emil8888, dragedama og miaheart 3 Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/25647-en-suksess-historie/#findComment-888823 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rodolfo Skrevet 13. november 2013 Del Skrevet 13. november 2013 Ofte er det snakk om et økonomisk aspekt ved å spise kosttilskudd vs produkter som gir like mye protein. Dessuten kan det være tidssparende og bekvemt å ta en shake innimellom. Men er til dels enig i at det er best med ren mat! Jeg er klar over det økonomiske aspektet, som nyskilt mann i 40 åra kjenner jeg GODT på kroppen hva det vil si å ha 300 kr å leve av på 5 dager. Men det går, og det går greit å leve "clean" med det budsjettet, og å spise godt og variert. Jeg veier ca 90 kg, og ligger på 120 gram protein pr dag, cirka. Jeg har begynnt, som en konsekvens av mitt nye liv, ting som er bekvemt. Om jeg ikke klarer å leve på mat som kan tygges, som gir mer enn bare makro, så føler jeg med uvel. Det går å stå opp 15 minutter tidligere for å lage en varm og god frokost, har jeg lært. Men vi er alle forskjellige, vi har forskjellige utfordringer, og jeg tror de aller fleste sniker seg til en shake så å si daglig. Men jeg har aldri nok cash til å kjøpe en sånn dunk, og det er kanskje like greit. Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/25647-en-suksess-historie/#findComment-888892 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rodolfo Skrevet 13. november 2013 Del Skrevet 13. november 2013 Veldig sant Det er i hvertfall slik for min del hvor det gjerne skulle vært 30t i en dag, og jeg hadde hatt mulighet/ork til å foodpreppe et par timer om dagen Tips: Hiv 1.5 kg kyllingfileer i ovnen i 1 time, mens du dusjer, tar et fotbad og ser siste episode av broen. Du har utrolig nok tid til det, 1 eller annen gang i løpet av døgnet. Om så klokka er 0300. Etterpå er det bare å fryse ned fileèn to og to, og ta opp en pose hver kveld. Da tar en wok med kylling 10 min om morgenen. Et glass melk ved siden av, så er du langt over 50 gram protein og med mye vitamin og mineral samtidig. rudboy, miaheart, Emil8888 og 2 andre 5 Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/25647-en-suksess-historie/#findComment-888896 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Linjemannen Skrevet 13. november 2013 Del Skrevet 13. november 2013 Tips: Hiv 1.5 kg kyllingfileer i ovnen i 1 time, mens du dusjer, tar et fotbad og ser siste episode av broen. Du har utrolig nok tid til det, 1 eller annen gang i løpet av døgnet. Om så klokka er 0300. Etterpå er det bare å fryse ned fileèn to og to, og ta opp en pose hver kveld. Da tar en wok med kylling 10 min om morgenen. Et glass melk ved siden av, så er du langt over 50 gram protein og med mye vitamin og mineral samtidig. Ikke dumt! Prakisk og matnyttig tips. Emil8888 1 Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/25647-en-suksess-historie/#findComment-888910 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marte S Skrevet 13. november 2013 Del Skrevet 13. november 2013 Jeg har hørt litt om det, men har ingen relasjoner eller lest noe særlig om det før nå. Leste akkuart igjennom og det virker veldigi nterresant ut. Merker det er litt å sette seg inni, men regner med det skal gå veldig fint. Correct me if im wrong men det det går ut på er lchf frem til etter trening basically? Hvor du kan kjører lett fordøylig mat, med moderat rike proteinkilder før trening? Og "peise" på med karbs på slutten av dagen? Veldig forenklet er det riktig:) Man holder megnden protein konstant gjennom alle måltidene. Mesteparten av fettet til forkost og lunsj (selv tar jeg ei SS selolje på kvelden). Til middag og kvelds inntar man stort sett hele dagens karboinntak. Jeg har mest karbo til middag da det er måltidet som jeg spiser etter trening. Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/25647-en-suksess-historie/#findComment-888954 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Emil8888 Skrevet 13. november 2013 Forfatter Del Skrevet 13. november 2013 Tok selv en (alt for rask) reise ned i vekt på 25 kg. Brukte 4 måneder med smartkarbo og mye kardio-trening. Forberedte meg på at det verste ikke var å gå ned, men det å lykkes med en varig livsstilsendring. Svaret for min del ble å trene styrke - progresjonsrettet. Altså med en sylskarp fokus på å bli sterkere. Når en endelig når målet - om å komme på målvekt og se stram og fin ut i speilet - så er en jo der da. I mål... Da er det uhorvelig viktig å skaffe seg ny motivasjon, et nytt fokus. Jeg meldte meg inn i en styrkeløftklubb og startet fra scratch. Var umiddelbart blitt til den svakeste "gutten i klassen" og fy f..., det er en ubehagelig posisjon å være i. Men styrkeløftmiljøet viste seg å være svært jovialt og oppmuntrende. Og jeg fikk ny motivasjon. Dette er snart 2 år siden og jeg er per i dag mer motivert enn noensinne. Sterkere har jeg blitt også. Tildels MYE sterkere enn jeg var. Jeg begynte tidlig å konkurere, selv om jeg visste jeg ville havne sist. Det er veldig ubekvemt å være sistemann, den svakeste, den dårligste... så dermed gir det god motivasjon for å trykke til og stå på for å komme seg videre. Det er tøft og det er et vanskelig valg å stå ved når en skal begynne helt på bunn. Nå er jeg ikke lenger nederst på listene, men i god fart oppover. Fortsatt langt igjen frem til de virkelig sterke, men jeg er underveis og jeg synes det er veldig moro. Om du skal begynne med styrkeløft? Tja, hvorfor ikke? Noe bør du ihvertfall begynne med som tar deg bort fra "lulle-lalle-kulturen" på Sats og Elixia. Jeg har tro på at "alle" kan finne frem vinnerinstinktet og jobbe for å bli best mulig i noe. Om du vil løpe marathon eller drive med styrkeløft er egentlig ikke det viktigste. Det som betyr noe er at du finner noe som gir deg mening og deretter gjøre det som de gjør de som lykkes med det - trene progresjonsrettet for å bli best mulig. Ja, jeg er helt enig. Er mye motivasjon i å ha et mål å jobbe mot, ikke bare vekta i seg selv. Skal sette meg ned litt og finne ut hva som er i nærheten. Har vært innom tanken på å begynne med styrkeløft, prøve på fitness og ect.. Men det har som regel blitt med den tanken. Takk for tipset :-) Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/25647-en-suksess-historie/#findComment-889106 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Emil8888 Skrevet 13. november 2013 Forfatter Del Skrevet 13. november 2013 Tips: Hiv 1.5 kg kyllingfileer i ovnen i 1 time, mens du dusjer, tar et fotbad og ser siste episode av broen. Du har utrolig nok tid til det, 1 eller annen gang i løpet av døgnet. Om så klokka er 0300. Etterpå er det bare å fryse ned fileèn to og to, og ta opp en pose hver kveld. Da tar en wok med kylling 10 min om morgenen. Et glass melk ved siden av, så er du langt over 50 gram protein og med mye vitamin og mineral samtidig. Det har du helt rett i. Vet ikke om det er noe galt med meg, men sliter veldig med å fylle makroene med nok kalorier osv.. Satt å regnet det ut i dag mtp biorytme, og selv på en god dag med mye spising får jeg ikke presset det opp mere enn 1700-1800 kal.. Wierd! Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/25647-en-suksess-historie/#findComment-889111 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Emil8888 Skrevet 13. november 2013 Forfatter Del Skrevet 13. november 2013 Veldig forenklet er det riktig:) Man holder megnden protein konstant gjennom alle måltidene. Mesteparten av fettet til forkost og lunsj (selv tar jeg ei SS selolje på kvelden). Til middag og kvelds inntar man stort sett hele dagens karboinntak. Jeg har mest karbo til middag da det er måltidet som jeg spiser etter trening. Aha,morro! Har satt meg litt mere inni det i dag, og klart å fordele det høvelig. Hadde vært morro om du (og andre forsåvidt) bare kunne sett over makroene i løpet av dagen. Sliter veldig med å fylle opp nok karbs, fett og kal merker jeg!! Dvs mye mer mat enn hva jeg er vant til :-P Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/25647-en-suksess-historie/#findComment-889116 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.