Gå til innhold

Må kan trene kondisjon i tillegg til styrke?


smusse

Anbefalte innlegg

Jeg er 166 cm høy og 60 kg. Og har problemområdet mitt rundt midja. Har den fettputa foran under navlen som mange jenter har, og lovehandels på sia

Jeg jogget et helt år, flere ganger i uken og ble ganske lei. Så nå trener jeg styrke 3 ganger i uken, men er det nok? Må man trene kondisjon hvis man ønsker en fastere kropp? Har blitt så lei av løping at nå gidder jeg maks 10 min til oppvarming.

Vil gjerne strammet litt opp, men må jeg trene kondisjon i tillegg til styrketrening?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kort svar; nei.

Om du ønsker at kroppen skal bli strammere nytter det lite å bare løpe/ta kardio, det er langt bedre å drive med styrketrening, økt muskelmasse gir mer ting under huden som huden skal dekke over, som gjør at det blir "mindre" hud til overs, og følgelig en strammere look. En ballong med mye luft i, er strammere enn en ballong med lite luft i, om det gir noen mening?

Kosthold er og en viktig faktor, det er mye lettere å ikke spise en 200grams freiaplate enn å løpe i to timer på mølla^^

Men i ditt tilfelle kan tre ganger i uka fint bli nok det, om du har et vettugt program som dekker hele kroppen og at du sørger for å ha fremgang over tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville sagt at det kan være lurt med litt kondisjonstrening også, men ikke nødvendigvis lange kjedelige kondisjnsøkter. Korte raske intervaller er det som passer best for meg føler jeg :) Og det er nok med et par av de i løpet av en uke :) Selv er jeg også veldig glad i morgencardio, men det er jo en smakssak ;)

Ved å legge inn litt intervaller vil du forbrenne fettet raskere enn ved kun styrketrening, og det er jo også gunstig med kondisjon av mange andre grunner. Selv om det er fryktelig kjedelig;) Mine kondisjonsøkter varer bare mellom 15-20 min, og det klarer jeg fint selv om jeg ikke er glad i kondisjonstrening :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...