Gå til innhold

Smerte i høyre del av korsryggen


Acd

Anbefalte innlegg

Har hatt dette i en liten ukes tid, mistenker dessverre markløft evt knebøy, samt litt kjipe løft på jobb. Har også stresset noe EKSTREMT mye de siste ukene med skole (går siste året på studiesspesialiserende, så er et lass å gjøre) og sovet i rare og vonde stillinger, samt dårlig søvn. Noen som har erfaring eller tips å dele? Er så lang ventetid og dyrt mtp fysioterapeut eller lignende, vil aller helst slippe...men må man så må man. Kjenner det bare hvis jeg bøyer meg egentlig, og KUN på høyre side, kjenner ingenting på venstre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hadde det samme som deg.

Jeg fikk vite at det var irritasjon i korsryggen, og at jeg kanskje hadde en ekstra virve siden jeg har veldig lang rygg.

Anbefaler deg likevel å dra til en fysio for å få det sjekket, da det kan være andre ting.

Hadde det samme som deg.

Jeg fikk vite at det var irritasjon i korsryggen, og at jeg kanskje hadde en ekstra virve siden jeg har veldig lang rygg.

Anbefaler deg likevel å dra til en fysio for å få det sjekket, da det kan være andre ting.

Ah, hørtes ikke noe særlig ut! men takk for svar. Hvordan gjorde du det ift trening i den tida? Er usikker på hva som er lurt..vil ikke gjøre vondt verre ihvertfall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah, hørtes ikke noe særlig ut! men takk for svar. Hvordan gjorde du det ift trening i den tida? Er usikker på hva som er lurt..vil ikke gjøre vondt verre ihvertfall :)

Jeg tok pause fra mark i en 5-6 måneder, som overhodet ikke var lurt. Hold deg på lave vekter en stund og heller fokuser på å terpe teknikken, og om det ikke blir bedre oppsøker du fysio.

Nå er korsryggen min finfin, og jeg marker 30kg+ siden forrige pers. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah, hørtes ikke noe særlig ut! men takk for svar. Hvordan gjorde du det ift trening i den tida? Er usikker på hva som er lurt..vil ikke gjøre vondt verre ihvertfall :)

Hva du skal gjøre ifht treninga, hva som er lurt og hvordan du ikke gjør vondt verre er akkurat hva en fysioterapeut bør kunne svare på etter å ha undersøkt ryggen din. Nå kan vi ikke si mer enn ikke gjør det som provoserer, fokus på teknikk og lett litt på vektene. Om du kan legge ut videoen av teknikken kan det kanskje hjelpe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...