Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei til alle fitnessentusiaster der ute, ;)

Etter et langt sykefravær, er endelig motivasjonen for å trene kommet tilbake - og jeg trenger dinhjelp!

Og for å gjøre det som kunne blitt et veldig langt og omstendelig innlegg litt kortere, skal jeg prøve å være tydelig på hva jeg trenger hjelp med.

Meg:

- 21 år.

- 187cm høy, 66kg.

- Slank, med relativt lav fettprosent for hele kroppen - men uønsket fett spesielt ved mageregionen.

- Fravær fra treningen* i nesten et halvt år.

- *treningen bestod av jogging på asfalt og noe styrke.

- Veldig motivert, villig til å ta i et skikkelig tak for å nå målene mine nå!

Mine mål:

- Stramme opp hele kroppen gjennom styrketrening.

- Forbrenne uønsket fett på magen.

- Bygge muskler (fort), med fokus på overkroppen.

- Intens trening, med hurtig og synlig forbedring innen juleaften.

Hva jeg trenger hjelp med:

- Informasjon om kosthold (hvilken type næring, daglig kaloriinntak, type næring før og etter trening, antall måltider).

- Legge opp en treningsplan - finne balansen mellom styrke- og kardiotrening. Hvor ofte skal jeg trene?

- Lage et program med enkle, effektive øvelser for de målene jeg har satt meg (antall rep/set?).

-> tips til basisøvelser for overkropp.

-> særlig hjelp rundt trening av mageregionen (type øvelser).

Nå vil jeg strebe etter, og kjempe for sixpacken en gang for alle...!

Håper på svar fra dere - all hjelp er god hjelp.

Mvh Adrian. :)

Fortsetter under...

187 og 66kg?!?! Du har mye potensiale :D

Jeg vil anbefale deg å bruke PT, får å få en kickstart. Det garanterer:

*Resultater

*De holder motivasjoen DIN oppe

*Du føler større press for å ikke dette av

*Du får faktisk en kickstart.

Jeg har selv ikke så stor erfaring med det, bortsett fra en måned med Andreas Stokkeland. Og de var stor suksess. Har gått kraftig opp i styrke, og en del i størrelse. Og fikk en kickstart på mitt prosjekt!

Jeg vil i hvertfall anbefale han: StokkelandFastForm

*Resultater

Jeg har selv ikke så stor erfaring med det, bortsett fra en måned med Andreas Stokkeland. Og de var stor suksess. Har gått kraftig opp i styrke, og en del i størrelse. Og fikk en kickstart på mitt prosjekt!

Hehe, ja jeg har kanskje det... :whistle: Blir spennende å se hvordan det blir. Takk for tips om PT, skal se nærmere på det!

- 187cm høy, 66kg.

- Slank, med relativt lav fettprosent for hele kroppen - men uønsket fett spesielt ved mageregionen.

:eek: Det uønskede fettet kan det jammen ikke være mye av.

Oppskriften på det du ønsker er egentlig enkel:

Helkroppsprogram 3 ganger i uka. F.eks. Starting Strenght.

Spis som en tulling.

Repeat.

Glem fettprosent og denslags. Spis!

Med så spesifikke mål og den motivasjonen du har vil jeg anbefale at du tar forbindelse med en PT/webcoach som hjelper deg 100% fra dag1 - ja det koster, men det er verdt det du får ut av det - en investering i seg selv rett og slett!

..eller så finnes det mange artikler og tråder om akkurat "samme" problemstilling her på forumet, men det er jo bare verktøy som du må bruke selv :)

Ganske likt utgangspunkt som meg, bortsett fra at du er litt høyere og en god del yngre. 183cm/65-ish kg her. Om du har trent litt fra før er sikkert Starting Strength greit, men for min del så synes jeg Nybegynnerprogrammet er veldig bra, og det har litt flere øvelser også slik at det er mindre sjanse for å bli lei. Der blir du gradvis introdusert for de tunge baseøvelsene. For min del var det vertfall en god idé, for å begynne rett på knebøy og mark uten særlig styrke i core'n kan sikkert føre til skader om man er uforsiktig eller uheldig.

Med tanke på dette...

-> særlig hjelp rundt trening av mageregionen (type øvelser).

Du kan dessverre ikke punktslanke deg rundt magen, men over tid vil fettet der reduseres. Jeg også har en liten mage der etter usunt kosthold over veldig lang tid, men prøver å drite i det og heller spise til det føles som jeg sprekker, og trene hardt. Regner med det tar knekken på magen etter hvert. Men det viktigste er å bli sterkere og bygge masse.

Annonse

*Resultater

Takk for den Nikken ! :D Du gjorde en super jobb, noe du selvfølgelig fortsatt gjør (y)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...