Gå til innhold

Styrkeløftprogram


JohannesL

Anbefalte innlegg

Det er mye variasjon i markløft med Sheiko. Har sett folk på andre forum ha god suksess med vanlig markløft, der de bruker typisk treningsmetode som er vanlig med sheiko.

Uke 1,2,3 - 80% x 5serier x 3rep

Uke 4 - 80% x 3 x 3, 85% x 3serier x 2rep

Typisk progresjon og metode som er brukt for de andre løftene, så det burde fungere for markløft og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Fortsetter under...

Jeg kjørte et års tid 5/3/1 der jeg tok dobble uker, altså 6 økter men stoppet på antall reps og ikke tok "så mange jeg klarte" på siste settet. Fungerte forsåvidt greit, men fortsatt ble det jo bare 2x i uka pr baseøvelse.

Har du sjekket de forskjellige sheikosyklusene? Noen bør jo ha mer vanlig mark en andre? (lenge siden jeg testa nå) erixenM

?

Jeg trodde du fant ut at dette ikke fungerte så bra..

"Skal ikke ta hele historien nå, men for å si det slik, så har jeg fullført nesten et år med 5/3/1 på 4 måneder. Ikke rart jeg har daska hodet i veggen, samtidig som jeg nesten ikke har deloaded (men det har jeg egentlig aldri gjort) Uansett, dette fordi jeg trener ofte mer en de 3 øktene (evt 4 øktene) programmet sier, og jeg kutter deloaden så jeg tar unna 4 uker 5/3/1 på litt over halvannen pga at jeg vil trene og bare begynner på neste syklus."

:p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trodde du fant ut at dette ikke fungerte så bra..

"Skal ikke ta hele historien nå, men for å si det slik, så har jeg fullført nesten et år med 5/3/1 på 4 måneder. Ikke rart jeg har daska hodet i veggen, samtidig som jeg nesten ikke har deloaded (men det har jeg egentlig aldri gjort) Uansett, dette fordi jeg trener ofte mer en de 3 øktene (evt 4 øktene) programmet sier, og jeg kutter deloaden så jeg tar unna 4 uker 5/3/1 på litt over halvannen pga at jeg vil trene og bare begynner på neste syklus."

:p

Kan ikke holde på slik evig, men fikk da resultater av det. Står jo også ganske klart at jeg ikke kjørte mye deloads, noe som kanskje kan være greit for andre. Aner ikke hvor du fant det sitatet, men det er jo en mellomting, som å kjøre doble økter eller evt. 5/3/1 frequency project som står i boka "beyond 5/3/1" som kom etter jeg gjorde det slik. Så lenge treningsbelastningen ikke blir for stor, og at man selv klarer å holde litt igjen (noe jeg sjelden klarte) så går det helt fint :)

Kjørte jo ikke akkurat BBB på dette som assistanse, men ble nok litt for mye andre øvelser. Om man klarer å holde totalbelastningen slik at en feier unna programmet på time, med fokus på baseøvelsene og en 2+3 assistance så går det helt fint, GITT at man holder igjen på siste settet og tar minimum required og ikke all out alle dagene. Men igjen, ligger en fin outline for å øke frekvensen på 5/3/1 frequency.

Siden jeg er så grei: http://www.jimwendler.com/wp-content/uploads/2012/12/frequencyproject.pdf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...