Gå til innhold

Styrkeløftprogram


JohannesL

Anbefalte innlegg

Tenker å kjøre en ny mengdetreningsperiode snart og har lyst til å prøve noe nytt. Har tidligere kjørt 4 og 5 dagers dietmar mengde, har også sett litt på Sheiko, så det er aktuelt. Noen som har erfaringer med styrkeløftprogram utenom disse ?

Typ 5x5 med bøy 1 gang i uken er ikke aktuelt, sånn det er sagt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har lett selv pga egen nyskjerrighet og kommet fram til at det meste andre som 5/3/1 for powerlifting, Cube Method, Westside etc har for lav frekvens på øvelsene og for høy intensitet til at jeg føler det blir mengdetrening. Så da må man begynne å modifisere de såpass at jeg alltid ender opp med Dietmarish programmer (og Sheiko)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lett selv pga egen nyskjerrighet og kommet fram til at det meste andre som 5/3/1 for powerlifting, Cube Method, Westside etc har for lav frekvens på øvelsene og for høy intensitet til at jeg føler det blir mengdetrening. Så da må man begynne å modifisere de såpass at jeg alltid ender opp med Dietmarish programmer (og Sheiko)

Fryktet det var slik ja, har ikke funnet noe selv som har vært på nivå med dietmar. Dietmar virker også mer fristende mtp det er flere støtteøvelser, og Sheiko har lite "vanlig" markløft, men stort sett bare opp til knær og fra boks. Så da spørs det om det blir å fortsette med Dietmar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjørte et års tid 5/3/1 der jeg tok dobble uker, altså 6 økter men stoppet på antall reps og ikke tok "så mange jeg klarte" på siste settet. Fungerte forsåvidt greit, men fortsatt ble det jo bare 2x i uka pr baseøvelse.

Har du sjekket de forskjellige sheikosyklusene? Noen bør jo ha mer vanlig mark en andre? (lenge siden jeg testa nå) erixenM

?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjørte et års tid 5/3/1 der jeg tok dobble uker, altså 6 økter men stoppet på antall reps og ikke tok "så mange jeg klarte" på siste settet. Fungerte forsåvidt greit, men fortsatt ble det jo bare 2x i uka pr baseøvelse.

Har du sjekket de forskjellige sheikosyklusene? Noen bør jo ha mer vanlig mark en andre? (lenge siden jeg testa nå) erixenM

?

Har et exel ark med syklus 29, 30, 31, 32, 37, 39 og 40. Har ikke sett så nøye på alle, utenom det mest vanlige å begynne med (29 og 37 slik jeg har skjønt det) og det er vell bare 32 som har fast markløft hver uke, og da er det hver onsdag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

CMS har ikke noe med mengde eller oppkjøring å gjøre. Det er master of sports-klassifiseringen, dvs en kategori av ferdighetsnivå basert på raw-total i forhold til kroppsvekt.

Ok. I hvilken sammenheng skal disse brukes ? og hovr finnes klassifiseringen på hva man burde kjøre ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok. I hvilken sammenheng skal disse brukes ? og hovr finnes klassifiseringen på hva man burde kjøre ?

Uten utstyr.

russian_classifications_plan-2.jpg

CMS er bare en "klasse".

Det er flere CMS programmer akkurat som det er #32,#29 osv. Men ikke like mange av de som har blitt oversatt og kastet inn i excel ark.

Skulle jeg trent "mengde" 4dager i uken, hadde jeg trent Dietmar sine programmer.

Eller Sheiko 3dager i uken og alternativ økt på Lørdagen. Strongman event, Vektløfting osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da jeg trente sheiko brukte jeg #29, #37, #32, men også Dave Bates sitt 13-ukersprogram tilpasset "ikke-russiske" forhold (dvs ikke-dopingbrukere). Dave Bates trener nå RTS under Mike Tuchscherer, så på reactivetrainingsystems.com finner man også Sheiko oversatt til RTS/RPE under articles om jeg ikke husker feil. Bates logger også der, så man kan finne noen godbiter. Han mailer gjerne om man spør høflig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg trente sheiko brukte jeg #29, #37, #32, men også Dave Bates sitt 13-ukersprogram tilpasset "ikke-russiske" forhold (dvs ikke-dopingbrukere). Dave Bates trener nå RTS under Mike Tuchscherer, så på reactivetrainingsystems.com finner man også Sheiko oversatt til RTS/RPE under articles om jeg ikke husker feil. Bates logger også der, så man kan finne noen godbiter. Han mailer gjerne om man spør høflig.

Har lenge fristet med et RTS opplegg, skal se på det.

Hva er forøvrig greia med at i mange av øktene er de benk, bøy også benk igjen, eller motsatt ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...