Gå til innhold

Vektløfting i 7.svangerskapsmnd


Miss Iron

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg ser absolutt ingen problemet med dette. Hun har over halvert belastningen under graviditeten. GRAVIDITET ER IKKE SYKDOM.

ja, hun løfter vanligvis 85kg og har nå redusert til 35kg. Og hun sier tydelig at eneste grunn til at hun fortsetter er at hun er vant til typen belastning, og at det ikke er for newbies. Kari Traa hoppet jo i fallskjerm under svangerskapet, og det var også noe hun var vant til fra før og medførte ikke spesielt stort stress for henne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man starter ikke med hard styrketrening i svangerskapet, men denne dama har jo holdt på i mange år før svangerskapet og vet nok hva hun gjør. Tviler på at hun hadde gjort det dersom hun kjente tegn til problemer.(ja, man får varsler dersom det går ut over svangerskapet eller helsa)

Nesten litt misunnelig, jeg. :) Klarte såvidt å trene styrke de første 4-5 minst av mine svangerskap og deretter var jeg nesten helt "ute av drift" fram til en stund etter fødselene. Graviditet i seg selv er ingen sykdom, det er riktig det, men det kan jammenmeg føles sånn når man er kvalm, har smerter, hovner opp og får nerver i klem så man nesten mister all styrke i hendene. Ikke alle klarer trening gjennom hele svangerskapet men for de som gjør det må det jo være helt gull!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...