Gå til innhold

-ned i fettprosent!


Camilla93

Anbefalte innlegg

Jeg kommer fra Ålesund og er en jente på 20 år. Mitt navn er Camilla og mitt mål er ned i fettprosent siden jeg fikk sjokk etter en kroppsanalyse på treningssenteret mitt. Jeg hadde hele 32% fett i snitt på kroppen. Det var ingen jeg kjenner som trodde meg når jeg sa det...

Så nå SKAL jeg ned i fettprosent og tar i mot alle gode råd jeg kan få!

Føler egentlig ikke at jeg spiser så usunt, men jeg skeier ut i ny og ne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Flyttet tråden til riktig underforum.

- Mod.

Først og fremst - pust :) Den kroppsanalysen du har tatt er nok av det relativt unøyaktige slaget, som kan gi store forskjeller i utslag avhengig av en rekke faktorer, blant annet om du var fuktig på henda før du tok testen. Altså ikke noe å bekymre seg nevneverdig over. Hva med å fortelle oss din nåværende vekt og høyde? Når hverken du eller noen du kjenner kan se at resultatet stemmer, så stemmer det sannsynligvis ikke heller. Hva tenker du egentlig om det du ser i speilet? Er du fornøyd med måten du spiser? Er du fornøyd med de resultatene du har oppnådd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er 179 høy og veier fra 71-73 kg. Når jeg ser i speilet er jeg fornøyd fra midjen og opp og fra knærne og ned. :p

Føler jeg spiser relativt sunt, men vet ikke om jeg spiser nok eller for mye for. Eksempel på en dag kan være, En skål med havregryn og syltetøy til frokost, en banan/ et eple litt før lunsj, 4 knekkebrød til lunsj (med ost eller leverpostei) eller wraps med kalkun og salat, middag kylling med ris og salat, og en proteinshake etter trening og noen skiver eller rester til middag.

Jeg trene ca 3-5 ganger i uken, så føler jeg burde spise en del. Godteri er kun i helgene! Drikker bare vann, juice og melk, kanskje et og annet glass brus/saft i helgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kostholdet ditt består i hovedsak av karbohydrater og ift proteiner og sunt fett blir det en litt skjev næringssammensetning for din målsetning. Hvis du baserer kostholdet ditt mer på proteiner, mer sunt fett og mindre/andre typer karbohydrater så vil du nok merke en forskjell :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke for å dra tråden helt åfftåpic, men 30% kan se ganske bra ut det òg:

women-body-fat-percentage.jpg

Ja, men når buksene klemmer på hofta så du får slike fine "kjærlighetshåndtak" så er det ikke så kjekt, og jeg fikk beskjed om at om jeg går opp 1% så regnes jeg som feit :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...