Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Det er ikke nødvendig, men kan være greit å ha på dager du ikke får i deg nok protein gjennom kosten(selv synes jeg det er greit å ha når jeg jobber lange dager og ikke får spist skikkelig middag/når jeg reiser).

Kreatin har dokumentert effekt, men også det får du gjennom kosten. Noen har fulle kreatinlagre uten tilskudd og får lite effekt av det, mens andre får litt bedre restitusjon og styrke. Men det er heller ikke nødvendig :)

Fortsetter under...

Bra frokost det!! Jeg er ikke enig i at kroppen trenger masse karbohydrater for å bygge muskler:)

Men hvorfor er du uenig? Eksempelvis er statusen på glykogenlagerene og inntak av karbohydrat med på signalisering i viktige anabolske signalveier. :)

Du kan ikke bare være uenig for å være uenig, uten å ha konkret evidens mot det. Spesielt ikke når du skal rådgi andre mennesker - det er slik forvirring oppstår!

Jeg er uenig i at protein er viktig i syntese av muskelfibre, og jeg er uenig i rollen til fett i cellemembranstrukturen. Liker heller ikke rollen BCAA har i muskelens energimetabolisme.

Så er det bra eller dårlig?

Som sagt så sier ikke frokosten din noe om hvordan resten av dagen ser ut. Derfor jeg skrev at det er vanskelig å si noe om kostholdet ditt er bra nok i forhold til balanse mellom protein, fett og karbs bare ut i fra en frokost.

Og det er umulig å vite om du får nok mat når du ikke skriver mengder som eksempelet over hva du spiser en dag.

Javel da. Si tre brødskiver, en med smør og brunost, en med peanøttsmør og en med skinke og ost.

Deretter til lunsj, 2-3hg med salatpasta eller samme som frokost.

Mellommåltid: Banan/Eple

Middag: 400g kylling med grønnsaker ved siden av.

Drikker 2-3 liter vann hver dag

Javel da. Si tre brødskiver, en med smør og brunost, en med peanøttsmør og en med skinke og ost.

Deretter til lunsj, 2-3hg med salatpasta eller samme som frokost.

Mellommåltid: Banan/Eple

Middag: 400g kylling med grønnsaker ved siden av.

Drikker 2-3 liter vann hver dag

Ser ut som kanskje 1500 kcal(?)

Vanskelig å legge på seg muskelmasse med så stort underskudd.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...