Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Å ta 2 repitisjoner på den 13 kg bygger vel ikke særlig.. Klarer ikke mer.

Ikke bare reps-området som bestemmer om man bygger. Motstand og variasjon er også relatvit. Kjøre det samme dag ut og dag inn gir kroppen din ingen grunn for å gro :)

Ikke bare reps-området som bestemmer om man bygger. Motstand og variasjon er også relatvit. Kjøre det samme dag ut og dag inn gir kroppen din ingen grunn for å gro :)

Nei, som sagt har jeg prøvd flere metoder for å øke...

Annonse

Arnoldpress krever at man løfter manualene i en "klarposisjon". Dette alene kan slite litt på enkelte muskelgrupper som biceps, øvre del av rygg og skuldre. Det krever jo litt balanse og stabilitet i hele ryggen for at du skal få skikkelig kvalitet ut av tung arnoldpress. Du vil mest sannsynlig gradvis bli bedre i den øvelsen om du har jevnt over blitt bedre på andre øvelser som tar på overkropp. De fleste muskler er veldig avhengig av at ting er på stell ellers og. Men fra bilde ditt å dømme ser du sinnsykt sprek ut da. Jeg ville hvertfall prøvd å finne ut om jeg hadde et "svakt" punkt som gir en slags dominoeffekt på kvaliteten i løfta.

Arnoldpress krever at man løfter manualene i en "klarposisjon". Dette alene kan slite litt på enkelte muskelgrupper som biceps, øvre del av rygg og skuldre. Det krever jo litt balanse og stabilitet i hele ryggen for at du skal få skikkelig kvalitet ut av tung arnoldpress. Du vil mest sannsynlig gradvis bli bedre i den øvelsen om du har jevnt over blitt bedre på andre øvelser som tar på overkropp. De fleste muskler er veldig avhengig av at ting er på stell ellers og. Men fra bilde ditt å dømme ser du sinnsykt sprek ut da. Jeg ville hvertfall prøvd å finne ut om jeg hadde et "svakt" punkt som gir en slags dominoeffekt på kvaliteten i løfta.

Ja dette høres logisk ut, jeg øker i alle andre øvelser enn den, dette irriterer meg ;)

Det kjennes ut som jeg blir "sliten" i musklaturen når jeg løfter over ørene og rett å slett ikke får manualene høyere...

På skulderpress løfter jeg jo tyngre og mer.

Finn ut hvilke muskler som brøkes i rotasjonsbevegelsen. Kanskje noe å hente her? Og ikke minst balansen som kreves for å få manualene til å beveges flytende og kontrollert opp og ned. Litt ubalanse gjør fort at man føler mindre kontroll og ikke "tør" mer.

Annonse

Finn ut hvilke muskler som brøkes i rotasjonsbevegelsen. Kanskje noe å hente her? Og ikke minst balansen som kreves for å få manualene til å beveges flytende og kontrollert opp og ned. Litt ubalanse gjør fort at man føler mindre kontroll og ikke "tør" mer.

Ja sant, takk! Skal se litt på det!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...