Gå til innhold

Har trent helkroppsprog 4 mnd.. For tidlig med split-program?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hvordan ser programmet ditt ut? Hva slags fremgang har du hatt hittils? Og hva spiste du i går?

Benpress start 80kgx10rps nå 95kgx 8reps

tåhev start 80kgx10 nå 100kg x10 reps

skulderpress start 15kgx10 nå 25kg x 7

romaskin start 35kgx 10 nå 50kg x7reps

brystpress start 15kg x10 nå 25kgx 7reps

curl(arm) start15kgx 8 nå 20kgx 5 reps

rygghev start 8reps nå 8 reps med 10kg vektskive

lårcurl start 30kgx 8reps nå 40kgx 8reps

nedtrekk start 12kgx10 nå 17,5x 10 reps

Annonse

Hvorfor ikke knebøy, markløft eller benkpress?

Jeg er ganske så uerfaren på styrketrening.Tenkte at jeg kunne begynne med mest apperater til å begynne med til jeg ble litt sterkere.Jeg har ikke hatt noe hjelp med treningen og synes det var litt skummelt å begynne med bare frivekter.

Jeg er helt nybegynner og ganske så uerfaren på styrketrening.Tenkte at jeg kunne begynne med mest apperater til å begynne med til jeg ble litt sterkere.Jeg har ikke hatt noe hjelp med treningen og synes det var litt skummelt å begynne med bare frivekter.

Jeg synes du burde kjøre et fullkroppsprogram med fokus på baseøvelsene(starting strength f.eks.) om det er noe du tror du kommer til å trives med. Nå har du vært på apparatene i snart 4 måneder, og jeg mener at du vil komme til å få et mye større utbytte av starting strength.

Du kan jo legge ut videoer her på fitnessbloggen hvor du prøver deg på baseøvelsene, så kan vi korrigere og fortelle deg hva som kan rettes på?

Jeg anbefaler deg å hive deg på baseøvelsene fortere en fort, for hvis du blir sterkere, er sjansen stor for at du legger på for mye vekt i øvelser som knebøy og markløft. Du tenker sikkert "dette klarer jeg jo å løfte, så da er det vel riktig vekt", men du kan fort gå på en smell da teknikken ikke sitter inne.. Hilsen en som nå må holde seg unna knebøy og markløft og alle andre øvelser som belaster korsryggen....