Gå til innhold

Sliter med meget dårlig holdning.


Mr. Tacos

Anbefalte innlegg

Er en gutt/mann på 22 år som har slitt med dårlig holdning i en del år.

Bare jeg sitter lenge i ro, kjennes jeg smerter i ryggen, for den er under belastning. (Lener meg langt fremover)

Jeg tørr ikke å trene markløft pga tidligere skade (skaden har ikke noe med den dårlige holdningen å gjøre). Er det andre øvelser som er spesielt bra for å bedre kroppsholdningen?

Skal nevne at jeg er litt skjevtrent også. Jeg er 68 kg, løfter 105 kg i benkpress, men trener med meget lite på f. eks roøvelser. Tar 15 chins, med det har kanskje ikke noe med holdning å gjøre.

Begynner å bli litt krise. Vil ikke ha en 80 år gammel rygg i en alder av 22..

Håper på svar:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ofte kan dårlig holdning ha mange kombinerte grunner. Jeg er selv 21 og korrigerer holdningen min nå, og merker at det å tøye brystet hjelper utrolig mye. Rett deg opp hver gang du ser deg selv i et speil, rett deg opp HVER eneste gang du merker at du lunter forover. Sitt rett i ryggen, stå rett i ryggen, gå rett i ryggen. Det er vondt og slitsomt i ryggmuskulaturen i starten fordi du bruker muskler du ikke er vant til. Tren ryggovelser som facepull, pendlayroing, kanskje også ryggekstensjon - men kanskje du burde vente med sistnevnte til du har fått trent opp ryggen. Og tøy brystet - HVER ENESTE DAG! Det hjelper! (y)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Eller. best av alt: Gå til kiropraktor.

Jeg slet med litt av det samme, og fikk beskjeden om at det hadde ikke nyttet uansett hvor mye jeg prøvde å trene opp ryggen og tøye bryst; jeg hadde låsninger i ryggen som gjorde at det var fysisk umulig for kroppen å aktivisere musklene som trengtes. På tross av trening så sa hun basically at "ja, musklene ER der, det er vel det eneste".

Så ikke undervurder det å gå til eksperter; er mitt råd :) (og nei, ikke fysio, kiropraktor).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...