Gå til innhold

Mr. Tacos

Medlemmer
  • Innholdsteller

    52
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

  1. Takk for innspill! Har endret til ca. 3000 kcal på treningsdager, og ca. 2300 på treningsfri
  2. Hei! Er en mann på 23 år, 175 cm høy og vekten viser 70 kg. Jeg ønsker å legge på meg muskelmasse uten å legge på meg nevneverdig med fett. Kjører X-Press-programmet til Tomas Fjeldberg, som er et helkroppsprogram 3 ganger i uken. Treningsdager: 180g protein 60 fett 270g karbohydrater (Cirka 2500 kcal) Treningsfri: 160g protein 80g fett 170 g karbohydrater (Cirka 2000 kcal)
  3. Hei! Jeg har tenkt å prøve ut X-Press av Tomas Fjeldberg etter 6 måneder med X-Size. Grunnen til bytte av program, er på grunn av at jeg vil trene 3 ganger i uken, istdenfor 4. Programmet: Program A 1: Knebøy eller Frontbøy 2a: Benkpress 2b: Stående roing m/stang eller manualer 3: Bulgarske utfall 4a: Biceps curl 4b: RKC planke Program B 1: Markløft 2a: Skulderpress m/ stang eller manualer 2b: Pullups, chins eller nedtrekk 3: Step up m/stang eller manualer 4a: Dips eller smale pushups 4b: Pallof press Det jeg trenger tips og hjelp med, er med tank
  4. Hei! Er en mann på 23 år, som har tenkt å ta styrketreningen mer seriøst med et ordentlig program! Har en arbeidsskade som gjør at jeg ikke burde ta markløft. Forslag: Dag 1: Benkpress: 4*6-8 rep Knebøy: 4*6-8 rep Sittende roing: 2*6-8 rep Nordic hams: 2*6-8 rep Militærpress: 4*6-8 rep Dips: 4*6-8 rep Bicepscurl: 4*6-8 rep Random mageøvelser Dag 2: Skråbenk manualer: 2*10-12 rep Cable cross/flyes: 2*10-12 rep Benpress: 3*10-12 rep Chins: 3*10-12 rep Arnoldpress: 3*10-12 rep Franskpress: 3*10-12 rep Pull-ups (bicepsgrep) 3*10-12 rep Dag 3: Benkpress
  5. Må innrømme at det ble litt for mye. Vurdere å holde meg til samme programmet, men tar dag 1, dag 2, hvile, dag 3, hvile, dag 1, dag 2, hvile, dag 3, hvile osv. Blir altså 5 dager i uken, isteden for 6 Forslag?
  6. Ja, mulig jeg har tatt vann over hodet her. Men når jeg har kjørt fullkroppsprogram tidligere, 3 ganger i uken, har jeg hatt 7 øvelser og 4 sett på hver øvelse. Nå har jeg 6 øvelser og 2 sett på hver øvelse, med "kun" myo-reps på dag 1. Så jeg halverer mitt tidligere program. Jeg ser at det fort kan bli problemer mtp baseøvelsene benk, knebøy og mark så ofte, får heller vurdere å bytte ut en av de, av og til. Takk for svar
  7. Okei, skjønner:) Overkill? Er jo bare 2 sett på hver øvelse da:) + at dag 1 (myo-reps) er bare "1 sett"
  8. Skal jeg periodisere myo-reps-dagen også? Altså, i artikkel står det 20-25 rep +5+5+5+5 (35-60 rep) Mens på Børge sin side myrevolution står det: Uke 1: 20-25 +20 utført som 20-25 + 5 + 5 + 5 -5(5-10 pust pause) Uke 2: 15-20 +15 utført som 15-20 + 5 + 5 + 5 (5-10 pust pause) Uke 3: 12-15 +16 utført som 12-15 + 4 + 4 + 4 + 4 (10 pust pause) Uke 4: 9-12 +15 utført som 9-12 + 3 + 3 + 3 + 3 + 3 (10-15 pust pause) Uke 5: 9-12 +15 utført som 9-12 + 3 + 3 + 3 + 3 + 3 (10-15 pust pause) Uke 6: 6-9+10 utført som 6-9 + 2 + 2 + 2 + 2 + 2 (15-20 pust pause) Uke 7: 6-9+10 utført som 6-9 + 2 + 2 + 2
  9. Jeg hev programmet sammen på 3 minutter, tenkte å ta markløft på dag 2 og 3 Må vell starte med markløft jeg også..
  10. Ble overasket over hvor slitsomt myo-reps dagen var! Hadde den i dag. Kjente det som f, selv om økten bare ble 25 minutter..
  11. Takk for svar Angående dag 2, så mener jeg nedtrekk for rygg og hang-ups mener jeg med bicepsgrep", men det heter kanskje pull-ups? Og dag 3, så ser jeg på dips på triceps-øvelse, selv om jeg vet det også tar på bryst. Tror du det er nok øvelser? Vil ikke starte for hardt..
  12. Ble inspirert av Børge Fagerlis innlegg "Ny kunnskap - muskelvekst belastning og treningsfrekvens" fra Fitnessbloggen.no Er en mann på 22 år, som har trenet i noen år, og nå skal jeg prøve nytt program! Dag 1: Myo-reps Flatbenk med hantler Biceps med manualer Franskpress Stående roing Sidehev Benpress Dag 2: 4-6 rep Benkpress Knebøy Militærpress Chins Dips Bicepscurl Dag 3: 9-12 rep Benkpress Arnoldpress Knebøy Nedtrekk bredt grep Franskpress Pull-ups (bicepsgrep) Dag 4: Hvile Også REPEAT. Angående myo-reps: Er det vanlig å kun ta 1 sett?
  13. Tusen takk for veldig gode svar og tips Lurer på en ting til: Jeg er veldig stiv, har det mye å si for hurtigheten? Er det viktig at jeg begynner å tøye?
  14. Tusen takk for svar Det med kjernemusklatur, da holder det vell med vanlig magetrening, pluss planke 2-3 ganger i uken?
  15. Jeg skjønner at styrketrening blir essensielt. Men hvilke øvelser? Hvor mange reps, periodisere fra få til mange reps osv? Kjører helkroppsprogram 3 ganger i uken, da er benøvelsene knebøy og bulgarisk utfall 6-8 reps. Når det gjelder løpingen på tredemølle, kan det være lurt å kjøre intervaller på 10-20 sek? Tips?
×
×
  • Opprett ny...