Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Rett på sak: Følte meg litt akrobatisk seint på lørdagskvelden etter alt for mye å drikke. Etter å ha hengt etter armene i en stang og svingt litt frem og tilbake mistet jeg grepet og landet på ryggen. Hvordan underlaget var der er ikke noe jeg har noe minner fra. Har ikke vært helt god i korsryggen nå etter dette og er vondt og ganske ubehagelig å bøye seg fremmover.

Er på røykdykkerkurs denne uken. I dag gikk det i bæring av voksene menn og opp og ned trapper med fullt røykdykkerutstyr +utrykknings klær på (ca 23kg). Det gjorde ikke ting bedre sånn midlertidig ihvertfall. Regner med det blir en del mer av dette og lignende neste dagene. Kan det gi langtids-skade å bare ete litt ibux og å presse seg gjennom ett par dager til?

Fortsetter under...

Rett på sak: Følte meg litt akrobatisk seint på lørdagskvelden etter alt for mye å drikke. Etter å ha hengt etter armene i en stang og svingt litt frem og tilbake mistet jeg grepet og landet på ryggen. Hvordan underlaget var der er ikke noe jeg har noe minner fra. Har ikke vært helt god i korsryggen nå etter dette og er vondt og ganske ubehagelig å bøye seg fremmover.

Er på røykdykkerkurs denne uken. I dag gikk det i bæring av voksene menn og opp og ned trapper med fullt røykdykkerutstyr +utrykknings klær på (ca 23kg). Det gjorde ikke ting bedre sånn midlertidig ihvertfall. Regner med det blir en del mer av dette og lignende neste dagene. Kan det gi langtids-skade å bare ete litt ibux og å presse seg gjennom ett par dager til?

Det har dessverre ikke vi kunnskap til å svare på her inne. Jeg ville tatt turen til lege, tatt rønken/MR, og sett om det var noe å se. Om du ikke vet hva som er galt, så kan det gi fatale skader å pushe seg for langt, ja. Få det sjekket!

Det har dessverre ikke vi kunnskap til å svare på her inne. Jeg ville tatt turen til lege, tatt rønken/MR, og sett om det var noe å se. Om du ikke vet hva som er galt, så kan det gi fatale skader å pushe seg for langt, ja. Få det sjekket!

Hah, "fatale skader" var vel kanskje litt å ta i. Kan jo tenkes at ryggen streiker på vei opp ei trapp men en voksen mann på ryggen, og at man dør av fallet ut trappa, men.. :p

Ellers er jeg helt enig med Zain. Få det sjekket. I beste fall er det ingenting og du tapte ikke noe på sjekken. I værste fall er det noe, og det var jækla greit at du faktisk fikk det sjekket.

Hah, "fatale skader" var vel kanskje litt å ta i. Kan jo tenkes at ryggen streiker på vei opp ei trapp men en voksen mann på ryggen, og at man dør av fallet ut trappa, men.. :p

Ellers er jeg helt enig med Zain. Få det sjekket. I beste fall er det ingenting og du tapte ikke noe på sjekken. I værste fall er det noe, og det var jækla greit at du faktisk fikk det sjekket.

Fatale som i skader i ryggen for livet. Men ja, det var nok tatt litt hardt i.:)

Nå er jeg litt sent ute her da. Som de andre sier her er selvfølgelig det beste å få noen til å se på det, over nett her blir det i beste fall kvalifisert gjetting. Når det er sagt, så er det å lande direkte på ryggen ikke den skumleste skademekanismen. Av ryggskader å ta hensyn til (og da snakker vi om korsryggen, mye annet du kan ødelegge livskiten ut av ved å lande på ryggen) så er det stort sett bare brudd i ryggtaggene (de benfremspringene du kjenner langs ryggraden) som er alvorlig. Klart, men kan klare å få prolapser og skiveskader og corpusbrudd og alle disse tingene, men det er ganske sjeldent. Hadde du landa pladask på ræva hadde jeg vært betydelig mer påpasselig med å få det sjekka ut. Men likevel: har du fortsatt skikkelig vondt bør du få noen til å se på ryggen din før du leker superhelt (i ganske bokstavelig betydning denne gangen;))

Takker for gode tilbakemeldinger. Fikk ikke kommet meg inn å lest de før nå ( og nå er kurset ferdig). Jeg kjørte på gjennom kurset og passet på å bruke mye mer bein istede for rygg når jeg skulle bøye meg eller løfte. Ellers slapp vi å bære hverandre noe mer, og bare dukker på 50kg ca. så da gikk det ganske så fint egentlig.

Har fortsatt noe vondt så skal få det sjekket ut nå som jeg har litt mer tid og ikke er på kurs hele dagen.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...