Gå til innhold

Utstyrfrie rekorder - spørsmål?


wombat

Anbefalte innlegg

Sånn som jeg forstår det er rekorden i utstyrsfrie løft totalt ? i vektklasse 52 kg i år på alle aldre...

Er det riktig? Og hva gjelder som utstyrsfritt? Teller sko som utstyr?

http://resultater.styrkeloft.no/ranking.php?kjonn=K&aldersklasse=1&aar=2013&ovelse=total&uf=1

Det viktigste spørsmålet glemte jeg selvfølgelig:

Hvordan tar man isåfall utstyrsfrie rekorder? Må man være med i f. eks. NM?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sånn som jeg forstår det er rekorden i utstyrsfrie løft totalt 210 kg i vektklasse 52 kg i år på alle aldre...

Er det riktig? Og hva gjelder som utstyrsfritt? Teller sko som utstyr?

http://resultater.styrkeloft.no/ranking.php?kjonn=K&aldersklasse=1&aar=2013&ovelse=total&uf=1

Du kan bruke sko, knevarmere, håndleddstøtte, belte og trikot under konkurransen. alt må være ipf-godkjent.

210kg sammenlagt i 52kg's klassen er rekorden ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jammen i utstyrsfritt? Kan man løfte uten sko der?

Forøvrig må IPF’s tekniske reglement og NSF’s

særnorske regler følges, herunder obligatorisk bruk av elastisk løftedrakt, T-skjorte (knebøy og

benkpress, samt av kvinner i markløft), knestrømper (markløft), og sko. Dette gjelder utstyrsfritt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forøvrig må IPF’s tekniske reglement og NSF’s

særnorske regler følges, herunder obligatorisk bruk av elastisk løftedrakt, T-skjorte (knebøy og

benkpress, samt av kvinner i markløft), knestrømper (markløft), og sko. Dette gjelder utstyrsfritt.

Åja....... Herlighet. Så jeg får rekord hvis jeg løfter mer enn 210 kg sammenlagt i sko og det hele? Jeg er jo forøvrig en vektklasse under -52 kg da...? Er det ingen andre som er så lette som meg som har utstyrsfrie rekorder fra i år?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først og fremst, det finnes ikke utstyrsfrie norgesrekorder enda. Så det får du ikke satt. Men du kan jo prøve å toppe rankingen

For å komme på rankingen må man delta på et vanlig stevne, det kan være alt fra klubbstevner til Nm.

Men, dagen der det blir utstyrsfrie rekorder kommer nok snart, og da gjelder disse reglene:

Hvilke konkurranser kan man sette rekorder i:

-Alle stevner av Rm-rang eller høyere, det vil si RM(regionsmesterskap), Landsdelsmesterskap(sydnorsk, Midtnorsk etc), nasjonale stevner, Nm

Sko:

Man kan løfte uten sko, men må ha type turnsokker e.l

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Først og fremst, det finnes ikke utstyrsfrie norgesrekorder enda. Så det får du ikke satt. Men du kan jo prøve å toppe rankingen

For å komme på rankingen må man delta på et vanlig stevne, det kan være alt fra klubbstevner til Nm.

Men, dagen der det blir utstyrsfrie rekorder kommer nok snart, og da gjelder disse reglene:

Hvilke konkurranser kan man sette rekorder i:

-Alle stevner av Rm-rang eller høyere, det vil si RM(regionsmesterskap), Landsdelsmesterskap(sydnorsk, Midtnorsk etc), nasjonale stevner, Nm

Sko:

Man kan løfte uten sko, men må ha type turnsokker e.l

Ja, tenkte bare på rekord som i... ehm... høyest på den utstyrsfrie listen liksom :p

Så det kan man sette på klubbstevne også? Og da kommer de på den siden jeg linket til?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men dette gjelder bare for 2013. Det meste som er tatt utstyrsfritt i din vektklasse er 232,5kg.

Ja, skjønte det. Men det hadde jo vært kult å få årets på det første stevnet eventuelt :)

Ellers får jeg trene som bare fuckings helvete og klare 235. Har 220 (2RM, muligens litt mer å gå på og 1 mnd å trene på) kg på sokkelesten uten belte og det der, så kan jo håpe at noe der gjør underverker. Knebøy var definitivt lettere med sko ihvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da må du sjekke hodet ditt :D

Rekord= Beste Resultat gjennom tidene

Beste Resultat/ranking= Gjelder inneværende år

Sånn som jeg forstår det er rekorden i utstyrsfrie løft totalt 210 kg i vektklasse 52 kg i år på alle aldre...

Rekord i år / beste resultat i år - potato tomato.

Haha jesus, jeg elsker å kverulere. Unnskyld :happy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...