Gå til innhold

Lage mat for flere dager...


Anbefalte innlegg

Leser om flere som bruker søndagskvelden til å lage mat for nesten hele uka. Noen som har noen gode råd, tips, matideer?

Oppbevarer dere all mat i kjøleskapet eller fryses alt/deler av maten?

Grønnsaker synes jeg alltid blir så vassne/bløte dagen etterpå, lager dere ny porsjon grønnsaker hver dag?

Jeg har skaffet meg Phillips dampkoker med '3 etg' og også mulighet til å koke ris o.l

Denne må jo være genial til å lage masse mat?:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja. kjempelurt og tidsbesparende å lage mat for hele uka. Etter min erfaring holder det seg greit i 4-5dager. vassne grønnsaker bryr jeg meg ikke så mye om, men hjelper på om du får varmet maten når du skal spise den. Dampkoker har jeg alrdi prøvd, men sikkert bra! jeg pleier å steke kjøtt/fisk i stekeovn og koke ris/potet og tilslutt tilsette frossne grønnsaker(tiner dem ikke- de holder seg bedre om de får tine selv i kjøleskap) . ellers er jo omelett en sikker vinner som kan lages i store kvanta og inneholde grønnsaker:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I kveld har jeg laga middag for de neste 3 dagene. 500g laks (40 kr på Kiwi) og en pose bukettgrønnsaker på 500g (ca 11 kr på Kiwi). Smeller begge i ovnen, og koker opp litt fullkornspasta. Blander alt sammen med kesam og smaker til med krydder/urter. Billig, sunt og ekstremt enkelt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...