Gå til innhold

Stor og stram eller tynn og slapp? mitt evige prob


myownworld

Anbefalte innlegg

Kan noen fortelle meg hvordan jeg skal trene og spise for å oppnå "drømmekroppen" .. Jeg elsker å trene og er disiplinert med kosten (bortsett fra litt kos i helgene). Men mitt evige problem er at når jeg trener så vokser musklene og buksene strammer. Med kler på ser det ut som jeg har lagt på meg og blitt tykk. Dette er jo ikke serlig feminint. Uten kler kan jeg se at det er muskler. Men hva hjelper det i Norge der man nesten alltid er pakket inn i kler. Slutter jeg å trene i en periode så blir jeg tynn og fornøyd. Men da er jeg umarkert og mer dvask. ikke noe serlig det heller.. Jeg vet at noen bygger opp musklene og driter i om de blir litt store i en periode, og så slanker de vekk fett etterpå. Men det er så umotiverende for meg at jeg klarer det bare ikke. Finnes det noen annen måte? Å enten bare fokusere på fettforbrenning og kost helt til jeg er ned i veldig lav fettprosent og så begynne å trene mer styrke igjen ? eller å få ned fettprosenten samtidig som jeg bygger muskler? Må få sakt at mitt endelige mål er slank, feminin men med muskler som fremhever de kvinnelige delene. Stramme lår men uten klumpete muskler, gjerne litt mer muskler på rumpen, men den må også være litt myk og god. Stram mage med litt synlige muskler og smale overarmer med litt muskler... Tror jeg har anlegg for å bli så stor så fort. Synes i såfall selv at jeg ser mandig ut så lett. Og det er ikke noe å trakte etter for en kvinne.. Håper noen forstår problemet mitt og kan hjelpe meg. Jeg er jo nesten redd for å ta i vektene for tiden :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du får alt det du nevner deg med fornuftig kosthold, nok søvn, lite stress og et fornuftig treningsprogram og en GOD dose tålmodighet. Jeg begynte å trene seriøst tung styrketrening rett før jul i fjor og trodde jeg skulle få drømmekroppen innen sommeren. Jeg måtte etter hvert innse at den kroppen jeg drømmer om tar tid, mange år, svette, blod, tårer, ofringer, variasjon, dedikasjon og igjen, TÅLMODIGHET.

Hva veier du faktisk og hvor høy er du? Jeg har vanskelig å se for meg at du ser ut som en mann når du legger på deg noe muskelmasse, for til og med de som trener i mange år og er superdedikert med maten klarer ikke det... Det skal mye planlegging til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Tusen takk for svar. Du har nok rett i det med tålmodighet. Jeg er bare 157 høy(lav) er derfor jeg føler at jeg blir så lett kompakt liksom. Veier 53 kg nå men veide 49 i mai så det har gått litt opp ettersom jeg har trent ganske mye. Har trent jevnt i ett år men har alltid trent noe. kanskje jeg ikke er konsekvent nok på hva og hvordan jeg trener.. jeg går på timer som får meg til å svette mye og som gir meg god kondis, og så prøver jeg å trene vekter selv utenom. skal ha en pt time neste tirsdag i håp om å få noe mer råd der :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får alt det du nevner deg med fornuftig kosthold, nok søvn, lite stress og et fornuftig treningsprogram og en GOD dose tålmodighet. Jeg begynte å trene seriøst tung styrketrening rett før jul i fjor og trodde jeg skulle få drømmekroppen innen sommeren. Jeg måtte etter hvert innse at den kroppen jeg drømmer om tar tid, mange år, svette, blod, tårer, ofringer, variasjon, dedikasjon og igjen, TÅLMODIGHET.

Hva veier du faktisk og hvor høy er du? Jeg har vanskelig å se for meg at du ser ut som en mann når du legger på deg noe muskelmasse, for til og med de som trener i mange år og er superdedikert med maten klarer ikke det... Det skal mye planlegging til.

Men må spørre deg om det med kosten? du sier nok søvn og fornuftig kost? hvor streng er du på dietten. ? jeg har liksom en dag i uken der jeg spiser litt snop (eller mye) men er det greit så lenge alle de andre dagene er bare sunn mat. jeg spiser rent kjøtt og salater. aldri ferdigmat

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har liksom en dag i uken der jeg spiser litt snop (eller mye) men er det greit så lenge alle de andre dagene er bare sunn mat.

Ja! Unner du deg litt godt i kontrollerte mengder øker sjansen for at du ikke sprekker de andre dagene. Hvis en dag i uken var nok til å ødelegge formen din, ville i prinsippet en dag vært nok til å komme i toppform. Heldigvis er det på lang sikt man bygger resultater.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja! Unner du deg litt godt i kontrollerte mengder øker sjansen for at du ikke sprekker de andre dagene. Hvis en dag i uken var nok til å ødelegge formen din, ville i prinsippet en dag vært nok til å komme i toppform. Heldigvis er det på lang sikt man bygger resultater.

Hmm. Den likte jeg. Godt poeng.. Skal øke innsatsen på kost og trening og så heller glede meg til den ene dagen i uken jeg kan kose meg med god samvittighet. Men jeg trenger fortsatt noe hjelp i forhold til hvordan jeg ved kost og trening kan forbrenne max fett og bevare musklene :) Er det bare proteiner nesten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Helt ideelt så bør fordelingen være noe sånt: 35% protein, 50% karbo, 15% fett. Men ikke bli for obsessed hvis du tror det vil ødelegge motivasjonen din. Fokuser på å få deg 1,5 - 3 g protein per kg kroppsvekt, det bør ikke være noe problem. I tillegg fokuser på at du ligger på et fornuftig energiinntak som er tilpasset aktivitetsnivået ditt. Mindre trening = mindre mat, mer trening = mer mat. Har du balansen i orden skal du nok se resultater.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får alt det du nevner deg med fornuftig kosthold, nok søvn, lite stress og et fornuftig treningsprogram og en GOD dose tålmodighet. Jeg begynte å trene seriøst tung styrketrening rett før jul i fjor og trodde jeg skulle få drømmekroppen innen sommeren. Jeg måtte etter hvert innse at den kroppen jeg drømmer om tar tid, mange år, svette, blod, tårer, ofringer, variasjon, dedikasjon og igjen, TÅLMODIGHET.

Hva veier du faktisk og hvor høy er du? Jeg har vanskelig å se for meg at du ser ut som en mann når du legger på deg noe muskelmasse, for til og med de som trener i mange år og er superdedikert med maten klarer ikke det... Det skal mye planlegging til.

Hei. Tusen takk for svar. Du har nok rett i det med tålmodighet. Jeg er bare 157 høy(lav) er derfor jeg føler at jeg blir så lett kompakt liksom. Veier 53 kg nå men veide 49 i mai så det har gått litt opp ettersom jeg har trent ganske mye. Har trent jevnt i ett år men har alltid trent noe. kanskje jeg ikke er konsekvent nok på hva og hvordan jeg trener.. jeg går på timer som får meg til å svette mye og som gir meg god kondis, og så prøver jeg å trene vekter selv utenom. skal ha en pt time neste tirsdag i håp om å få noe mer råd der :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt ideelt så bør fordelingen være noe sånt: 35% protein, 50% karbo, 15% fett. Men ikke bli for obsessed hvis du tror det vil ødelegge motivasjonen din. Fokuser på å få deg 1,5 - 3 g protein per kg kroppsvekt, det bør ikke være noe problem. I tillegg fokuser på at du ligger på et fornuftig energiinntak som er tilpasset aktivitetsnivået ditt. Mindre trening = mindre mat, mer trening = mer mat. Har du balansen i orden skal du nok se resultater.

Takk for god hjelp.. Jeg skal prøve å huske på det meg menge protein. tror muligens jeg har spist for mye proteiner. og ikke minst mindre mat når man ikke trener. da kjører vi i gang for fult i morgen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men må spørre deg om det med kosten? du sier nok søvn og fornuftig kost? hvor streng er du på dietten. ? jeg har liksom en dag i uken der jeg spiser litt snop (eller mye) men er det greit så lenge alle de andre dagene er bare sunn mat. jeg spiser rent kjøtt og salater. aldri ferdigmat

Jeg snakker om spise det du vet er bra for deg, å bruke litt sunn fornuft. Kommer langt med bare det (y) Trenger ikke være så streng. Ja, fortsett med det du gjør og sov nok, altså sov så du er uthvilt når du står opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er en ganske enkel problemstilling. Hvis du foretrekker menn med litt muskler så fortsetter du med å trene deg buksestor (sånn at du har muskler men ser ut som en bolle med klær på). Det er nemlig hva vi muskelgutter foretrekker. Om du derimot faller for hipstertypen som har unik in-the-know om et perifert islandsk folkeband, er med i den norske turforening og bruker briller selv om synet er perfekt, da slutter du å trene og blir liten. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette er en ganske enkel problemstilling. Hvis du foretrekker menn med litt muskler så fortsetter du med å trene deg buksestor (sånn at du har muskler men ser ut som en bolle med klær på). Det er nemlig hva vi muskelgutter foretrekker. Om du derimot faller for hipstertypen som har unik in-the-know om et perifert islandsk folkeband, er med i den norske turforening og bruker briller selv om synet er perfekt, da slutter du å trene og blir liten. :)

What? jeg liker gutter med litt muskler og sunne kropper.. som gerard butler og brad pitt for å sitere noen... slanke og trente eller litt plugg med litt muskler.. samme går for jenter.. Liker de tynne med litt muskler.. <liker du at musklene viser på utsiden av klærne på en dame? hehe.. Da kan jeg nok ikke ta rådet ditt. Jeg tar heller til takke med en hipster med colabunn briller da altså :) selv om jeg må flytte til island ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også merket at buksa strammer mer over rumpa enn før jeg begynte å trene, men når rumpa vokser mer enn lårene, så synes jeg det kjempefint. Kanskje du vurdere øvelsene du gjør? Kanskje burde du bytte ut noen? Jeg måtte iallfall endre litt på oppsettet slik at rumpa fikk spille hovedrollen over lårene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...