Gå til innhold

Oppskrifter med Peanøttsmør


GreenTea

Anbefalte innlegg

Jeg har nettopp vært ute å kjøpt en boks med peanøttsmør for å få i meg litt mer kcal, og jeg trenger forslag til hva jeg kan bruke det til. :)

Også lurer jeg på om det er mye forskjell på grov og "ikke grov"? De hadde bare grov i butikken så jeg tok den, haha.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Forskjellen på grov og fin er nok mengden fett.

Jeg tror nok det heller er om den er finkjørt eller med biter ;) Ordentlig peanuttsmør er jo bare peanutter, så fettmengden er som den er.

Peanuttsmør er en fin base for proteinbarer feks. Kjendis som jeg er, så har jeg fått publisert disse på TF. Prøv :)

http://www.treningsforum.no/php/art.php?id=2279

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sataysaus! Passer godt til grillet/stekt svinekjøtt og kylling, grønnsaker og ris. Og dette er en sunn kaloribombe, du som skal ha i deg mer kcal:)

2 ss sukrin

140 gram peanøttsmør

3 ss solsikkeolje

2 ss rød currypasta

3 ss epleeddik

1 boks kokosmelk

Varm opp olje og rør inn currypasta. Ha i kokosmelken og kok opp. Rør i peanøttsmør, sukrin, salt og eddik. Kok på svak varme til sausen tykner. Smak til med salt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Dersom du er ute etter mer kcal kan jeg på det varmeste anbefale at du googler Elvis sandwich, eller bare "the Elvis" :) Finnes utallige varianter av den. Nøkkelord er brødskiver med bacon, banan, peanøttsmør stekt i smør:) Gir deg en del kcal dersom du var ute etter det:)

Smaker helt fabelaktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...