Gå til innhold

Poteter vs Ris


Harper

Anbefalte innlegg

Er det ødeleggende for den såkalte "dietten" min, om jeg bytter ut den halve posen med boil-in-bag-ris som jeg spiser til middag, med poteter, et par dager i uken?

Nå er jeg rimelig lei ris og har ikke villet avvike fra kostholdsprogrammet. Men jeg elsker potet og etter å ha sammenlignet næringsinnhold, så for en grønnskolling som meg, virker det som at det er mer kcal i ris enn i poteter? Men det er jo ingen som spiser det..? Hva er det jeg overser? :bookworm:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det spørs hvilken kostholdsprogram du følger.. Er den veldig streng?:huh:

En ting er mengden, en annen ting er hva du skal ha i deg av næringsstoffer. Er det bare snakk om karbohydrater er det bare å ta potet! Mange snakker om at søtpotet er en super næringsskilde, siden den har mer betakaroten (derav oransjrød-fargen) enn vanlig gul potet. Så er det mer kcal i risen fordi den inneholder mer protein og fett enn potet, noe som er positivt dersom du vil ha det. Med tanke på mengde, må du få i deg mye mer potet for å få i deg like mye næring som i ris.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordelen med ris er at det er mer kompakte kalorier - altså mindre mengde mat. For min del hadde det vært vanskelig å spise nok poteter hver dag, så for min del blir det ris. Alternativet hadde vært nesten en kilo poteter. Til middag. ;)

En kilo poteter til middag høres jo bare helt nydelig ut :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...