Zarathustra Skrevet 22. august 2013 Del Skrevet 22. august 2013 I går, rett etter jeg kjørte siste sett med hantelpress, fikk jeg så vondt i hodet at jeg måtte sette meg ned. Jeg har trent trent styrke i 4-5 år og har aldri opplevd noe lignende. Jeg tviler på at jeg var dehydrert eller at jeg pustet dårlig under settet. Nå er det omtrent et døgn siden episoden, og jeg merker fortsatt hodepinen når jeg anstrenger meg. Noen som har opplevd noe lignende, eller har forslag til hva årsaken kan være? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sondre Aalbotsjord Skrevet 22. august 2013 Del Skrevet 22. august 2013 muligens det er anstrengelsehodepine, har selv hatt det hele uken. Mye stress, bekymringer, eller anstrenger du deg mye i hverdagen? http://nhi.no/trening/videoer/videopresentasjoner/anstrengelseshodepine-34663.html Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zarathustra Skrevet 22. august 2013 Forfatter Del Skrevet 22. august 2013 Vel, akkurat nå er jeg litt stressa og bekymra for hodepinen For å svare litt mer seriøst; Ja, men ikke noe mer enn vanlig. Mulig det egentlig sitter i øvre del av nakken. Mulig det er en muskel som har låst seg eller noe sånt..:/ Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sondre Aalbotsjord Skrevet 22. august 2013 Del Skrevet 22. august 2013 Vel, akkurat nå er jeg litt stressa og bekymra for hodepinen For å svare litt mer seriøst; Ja, men ikke noe mer enn vanlig. Mulig det egentlig sitter i øvre del av nakken. Mulig det er en muskel som har låst seg eller noe sånt..:/ Jeg bruker også å få sånne hodepiner innimellom, om jeg anstrenger meg så blir det et enormt trykk i øvre del av nakken. Det er som oftest de dagene jeg ikke har drukket nok. Hvis hodepinen plager deg såpass mye, så kan du bare ta en tur til legen? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zarathustra Skrevet 22. august 2013 Forfatter Del Skrevet 22. august 2013 Har planer om det hvis det ikke gir seg i løpet av natta Sondre Aalbotsjord 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
langaard Skrevet 22. august 2013 Del Skrevet 22. august 2013 God bedring Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AuroraMarie Skrevet 22. august 2013 Del Skrevet 22. august 2013 Har bare opplevd nesten-migreneanfall en del ganger. Det er alltid på grunn av for lite vann, mat eller søvn, kanskje blandet med stress. Det gjelder hodepine og migrene ellers av dagen også. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
brukernavn Skrevet 27. august 2013 Del Skrevet 27. august 2013 Jeg har alltid hatt mye hodepine, en sjelden gang migrene. Hodepinen kommer av at jeg stresser foran pcen på jobb. Blir rett og slett stiv i nakken, som fører til dårlig blodsirkulasjon opp til hodet. Det som hjelper da er enten å kna nakkemusklene skikkelig hardt eller gå å trene. Ved trening er det akkurat som at jeg får høyere puls og tvinger blodet forbi muskelknutene. Det hjelper aldri med søvn, mat eller vann for meg. Migrene er noe annet. Merker det kommer ca en time før da jeg får synsforstyrrelser. Migrene er gjerne litt vondere og man blir kvalmen og brekker seg gjerne i tillegg. Hva det kommer av vet jeg ikke. Fant du forresten ut av noe eller gikk det over av seg selv? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nmonica Skrevet 27. august 2013 Del Skrevet 27. august 2013 Sjekk blodtrykket ditt! Har du høyt blodtrykk kan dette forårsake hodepine, og da speseielt under anstrengelse. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zarathustra Skrevet 27. august 2013 Forfatter Del Skrevet 27. august 2013 Hodepinen kommer og går litt. Har en tendens til å bli kraftigere under harde treningsøkter. Litt "hjernen er for stor for skallen" følelse. Har tatt blodprøver. Hadde ikke høyt blodtrykk, men hadde "noe forhøyede verdier i leveren". Viste seg å være B12. Var også å tok ultralyd for å sjekke om alt var som det skulle med lever, nyrer osv. Alt var som det skulle. Så da er jeg vel frisk....bortsettfra at jeg har jævli vondt i hodet innemellom. Hmm.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AuroraMarie Skrevet 28. august 2013 Del Skrevet 28. august 2013 Sjekk blodtrykket ditt! Har du høyt blodtrykk kan dette forårsake hodepine, og da speseielt under anstrengelse. Jeg begynte å få migrene etter jeg fikk lavt blodtrykk (pga trening og kosthold), kombinert med p-sprøyten fikk jeg ofte migreneanfall ved stress og/eller mangel på mat, søvn eller vann. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.