Gå til innhold

Erfaringer med hodepine under trening?

Zarathustra

Anbefalte innlegg

I går, rett etter jeg kjørte siste sett med hantelpress, fikk jeg så vondt i hodet at jeg måtte sette meg ned. Jeg har trent trent styrke i 4-5 år og har aldri opplevd noe lignende. Jeg tviler på at jeg var dehydrert eller at jeg pustet dårlig under settet. Nå er det omtrent et døgn siden episoden, og jeg merker fortsatt hodepinen når jeg anstrenger meg. Noen som har opplevd noe lignende, eller har forslag til hva årsaken kan være?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vel, akkurat nå er jeg litt stressa og bekymra for hodepinen :p For å svare litt mer seriøst; Ja, men ikke noe mer enn vanlig. Mulig det egentlig sitter i øvre del av nakken. Mulig det er en muskel som har låst seg eller noe sånt..:/

Jeg bruker også å få sånne hodepiner innimellom, om jeg anstrenger meg så blir det et enormt trykk i øvre del av nakken. Det er som oftest de dagene jeg ikke har drukket nok.

Hvis hodepinen plager deg såpass mye, så kan du bare ta en tur til legen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har alltid hatt mye hodepine, en sjelden gang migrene.

Hodepinen kommer av at jeg stresser foran pcen på jobb. Blir rett og slett stiv i nakken, som fører til dårlig blodsirkulasjon opp til hodet. Det som hjelper da er enten å kna nakkemusklene skikkelig hardt eller gå å trene. Ved trening er det akkurat som at jeg får høyere puls og tvinger blodet forbi muskelknutene. Det hjelper aldri med søvn, mat eller vann for meg.

Migrene er noe annet. Merker det kommer ca en time før da jeg får synsforstyrrelser. Migrene er gjerne litt vondere og man blir kvalmen og brekker seg gjerne i tillegg. Hva det kommer av vet jeg ikke.

Fant du forresten ut av noe eller gikk det over av seg selv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hodepinen kommer og går litt. Har en tendens til å bli kraftigere under harde treningsøkter. Litt "hjernen er for stor for skallen" følelse. Har tatt blodprøver. Hadde ikke høyt blodtrykk, men hadde "noe forhøyede verdier i leveren". Viste seg å være B12. Var også å tok ultralyd for å sjekke om alt var som det skulle med lever, nyrer osv. Alt var som det skulle. Så da er jeg vel frisk....bortsettfra at jeg har jævli vondt i hodet innemellom. Hmm..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk blodtrykket ditt! Har du høyt blodtrykk kan dette forårsake hodepine, og da speseielt under anstrengelse.

Jeg begynte å få migrene etter jeg fikk lavt blodtrykk (pga trening og kosthold), kombinert med p-sprøyten fikk jeg ofte migreneanfall ved stress og/eller mangel på mat, søvn eller vann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...