Gå til innhold

Pt kundebase


Tineh

Anbefalte innlegg

Heisann

Til dere som jobber fulltid som pt , hvordan begynte dere å bygge opp kundebasen deres ? Går it i fra at de fleste starter fra bunn og gøy å høre på hvordan andre har bygget sin:)

Skal begynne som pt nå i høst og største ønske er å jobbe 110% som det !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 uker senere...

Fortsetter under...

Synlighet er nøkkelordet. Men jeg ville ikke forkasta det å "henge i resepsjonen". Det kommer an på designet på senteret ditt, men jeg har fått 5-6 kunder bare på å være i resepsjonen til rett tid. Det er mange som spør resepsjonistene om PT-stuff, og da er det gull verdt å inkludere seg i samtalen og f.eks. booke en prøvetime med vedkommende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...

Når jeg starta opp så tok jeg alt som var av timer, uansett når det var på dagen eller i uka. Jeg var mye på senteret og sørget for å sende oppfølgingsmailer til de som kanskje bare hadde hatt 1 time. På den måten fikk jeg mange nye kunder, men også flere timer med de kundene jeg hadde hatt en time med.

I tillegg er det lett å gi litt ekstra i starten når man har god tid. Da jeg begynte var det ofte jeg ikke hadde ny kunde rett etterpå, så hvis kunden hadde tid tok jeg meg tid til å gjøre litt ekstra ut av timen. Hørte om det var noe spesielt kunden ønsket å lære mer om (f.eks flere mageøvelser), eller rett og slett ha en hyggelig prat. Small talk er veldig undervurdert, og de fleste synes det er hyggelig at du husker detaljer fra livet deres. Send en melding på bursdagen deres, spør hvordan det går med barna, og gjør småting som å fylle på vannflaska til kunden når den er tom :)

Ellers må man bare sørge for å gjøre en god jobb for den enkelte kunden. Husk på at alle har forskjellige preferanser, så finn ut hva som funker med den enklete - føler de tiltro til deg, og får en god kjemi er sjansen for at de fortsetter uendelig mye større :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Støtter den med Facebook-side/nettside. Jeg vurderte pt der jeg trener, men fant tre visittkort og ingen mer info om trenerne. Liker å vite litt før jeg går for noe, så endte med en annen løsning :) det trenger ikke stå så mye om deg, men hva du kan noe om og er interessert i ville jeg satt pris på å få vite hvertfall :)

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...