Gå til innhold

Styrketrening med vond rygg


BKJ

Anbefalte innlegg

Har nettopp fått opp øynene for styrketrening, da jeg så hvor utrolig bra resultater alle fikk av trening.. det vil si, alle bortsett fra meg som tviholdt på kardioen og egentlig bare ble en noe mindre versjon av den jeg var før jeg gikk fra 86 til 60 kg.

Har prøvd å trene med venner, men problemet er at jeg har en veldig vond rygg som følger av et mislykka pendelhopp og føler ikke at jeg får til mange av øvelsene jeg blir vist/får ubehag av de. Har veldig lyst til å stramme opp, men har ikke kunnskap nok til å vite hvilke øvelser jeg bør ta som er litt skånsomme for ryggen, men samtidig bra for en nybegynner som meg :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har nettopp fått opp øynene for styrketrening, da jeg så hvor utrolig bra resultater alle fikk av trening.. det vil si, alle bortsett fra meg som tviholdt på kardioen og egentlig bare ble en noe mindre versjon av den jeg var før jeg gikk fra 86 til 60 kg.

Har prøvd å trene med venner, men problemet er at jeg har en veldig vond rygg som følger av et mislykka pendelhopp og føler ikke at jeg får til mange av øvelsene jeg blir vist/får ubehag av de. Har veldig lyst til å stramme opp, men har ikke kunnskap nok til å vite hvilke øvelser jeg bør ta som er litt skånsomme for ryggen, men samtidig bra for en nybegynner som meg :D

Hva er det du ikke får til med ryggen din og hva er det som er gale med den?

Hvis du "bare" har en "vond rygg", så vil gjerne generell styrketrening med Markløft og knebøy hjelpe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tren dei øvingane du kan og tilpass belastninga slik at du ikkje har smerter i ryggen. jobb med bra teknikk i knebøy og markløft samt kjør ein mage/rygg øvingar samt stabiliseringsøvingar eller såkalla "core trening". etterkvart vil du byggje opp muskulatur og støttemuskulatur i ryggen og overkroppen generelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du burde absolutt trene styrke med vond rygg, men det må utvises noe forsiktighet da "vond rygg" er et mildt sagt diffust begrep - vond rygg for én kan være noe helt annet for naboen.

Jeg vil anbefale deg å ta turen til en fysioterapeut (eller lignende), og få veiledning til styrketrening gjennom terapeuten. Her er noen anbefalinger til fysio i Trondheim, om du ikke har en du går til. http://forum.fitnessbloggen.no/threads/fysioterapaut-i-trondheim.14296/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...