Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei.Jeg er en dame på 44 år og ny i forumet.Er litt fortvilet.Jeg gikk ned fra 78 kg til 53 på et år og alt hang rett ned.Begynte å trene styrke 4 måneder siden og gått opp mye i vekt siden.8kg totalt.Hva gjør jeg feil?Trener 3-4 ganger i uka og har blitt større i cm og tyngre.Spiser litt mer enn før men ikke mye.Lurer på om proteinshaken jeg tar kan ha noe å si på vekten.

Før:20 kg knebøy

Før:40 kg i glutebridge

Før.15 kg nedrekk.

Før 60 kg benpress

Nå.60 kg knebøy(dype)

Nå 110 kg glutebridge

Nå 35 kg nedtrekk

Nå 140 kg benpress.

Jeg vet ikke sikkert om dette er bra progresjon eller ikke siden jeg ikke har noen personlig trener.

Håper på seriøse svar.Mvh Astrid.

Fortsetter under...

Strammere har jeg blitt,for som sagt hang alt rett ned.

Men hva med min progresjon høres den fornuftig ut?Kjæresten er litt redd jeg skal bli større rundt lårene.Skal jeg holde meg til knebøy og kutte ut benpress.Er så blank når det gjelder styrketrening,leser og leser om styrketrening og ser at mange går ned i cm og ikke opp.Er det noe jeg kan gjøre slik at vekten stagnerer.

Annonse

Eh..KJÆRERSTEN din er redd for at du skal bli større rundt lårene?? Det har ikke noe å si hva du syns om kroppen din altså? Er vel begrenset hvor store lårene er om du veier 61 kg... :) Finere å se litt trent ut enn tynn og slapp ut vel :)

Hehe,joda jeg bestemmer nok selv.Han synes bare det går litt vel fort.Var 48 cm på det bredeste er nå 53 cm.:)Lurer bare hvor lenge det tar til at vekten stagnerer.Må vel smøre seg med tålmodighet noen måneder til for å se hva som skjer.(n)

Jeg har tro på at du kan ha lagt på deg 2-6 kg muskler og resten fett. Det er helt normalt å legge på seg litt for å bli sterkere. Jeg er f.eks nesten 30 kg tyngre enn før jeg begynte med styrketrening.

Hvis du er bekymret for å legge på deg for mye fett, så er midjemål en mye bedre indikator enn baderomsvekten.

Progresjonen er helt grei, men kanskje ikke like bra som den burde være med enn kroppsvektøkning på 8 kg på 4 mnd(?).

Hvis hovedmålet er å holde vekten nede, så er det på kjøkkenet jobben må gjøres, hvordan du trener kommer i andre rekke.;)

Takk for svar.Har gått opp 1 cm i midjen fra 64 til 65 cm.Det var derfor jeg lurte på om det var fett eller muligens muskler jeg har lagt på meg.Kostholde vil jeg vel si er sundt.

Frokost:1 banan 1 grovt rundstykke med egg.

Lunsj:2 pannekaker med proteinpulver og 1 glass melk.

Middag fisk,kylling,noen ganger kjøtt med poteter og grønnsaker og mimimalt med saus og friske bær med kesam til dessert.

Kvelds:2 havreknekkebrød med ost eller grove rundstykker med egg eller makrell i tomat.

Ellers tar jeg prozym proteinpulver med karbo i tillegg etter trening.Mye vann og energidrikke uten kalorier.

Jeg skeier ut en gang i bland i helgene med en is,mørk sjokolade,nøtter eller 1 neve potetgull.

Annonse

Hvis du har gått opp 8 kg og 1 cm rundt midjen så skal du være helt fantastisk fornøyd. Da har du ikke lagt på deg noe særlig mye fett.

Det er riktignok en rask vektøkning som du sannsynligvis har klart å gjøre nesten utelukkende med muskelmasse fordi du hadde så lite muskler fra før. Du vil ikke klare å gå opp like mye seinere uten at det blir større andel fett. Vær glad. Du er blitt strammere.

Det var oppmuntrende å høre Håvard.Får fortsette som før og håpe at du har rett.Ble litt demotivert.Men sta som jeg er fortsetter jeg og bygge muskler.Der er det beste jeg noengang har gjordt både psykisk og fysisk(y)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...