Gå til innhold

Faen, knekt håndledd!


væssen

Anbefalte innlegg

Heisann! For ca 5 dager siden (natt til fredag 26.07.13) presterte jeg å knekke håndleddet mitt i spania og fikk på gips ca 2 timer etter. Har så godt som ingen smerter nå, men nå til poenget med tråden!

Har noen her noen erfaring med styrketrening sammen med knekt håndledd eller lignende? Da tenker jeg på å kjøre det som er mulig for meg, nemlig bein om mage. I så fall, hvilke øvelser ville dere anbefalt? :)

Vet jeg burde ventet på at jeg ble helt frisk i armen men har veldig lyst til å trene! :/

Takk for svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heisann! For ca 5 dager siden (natt til fredag 26.07.13) presterte jeg å knekke håndleddet mitt i spania og fikk på gips ca 2 timer etter. Har så godt som ingen smerter nå, men nå til poenget med tråden!

Har noen her noen erfaring med styrketrening sammen med knekt håndledd eller lignende? Da tenker jeg på å kjøre det som er mulig for meg, nemlig bein om mage. I så fall, hvilke øvelser ville dere anbefalt? :)

Vet jeg burde ventet på at jeg ble helt frisk i armen men har veldig lyst til å trene! :/

Takk for svar :)

Jeg knakk selv håndleddet for 10 mnd. siden. Jeg var også veldig bestemt på å fortsette å trene styrke. Fant fort ut at jeg måtte la frivektene ligge i en periode, enda gipsen tok av for mye av smerten. Benpress og maskiner du kan bruke på beina/rygg er gull verdt. Plankeøveleser vil du også kunne kjøre mange varianter av. Så kommer vi til den oppfinsomme biten om jeg må få si det selv. Det jeg gjorde var at jeg tok 2 reimer, stroppa fast hver arm rundt albueleddet. Disse stroppene kunne jeg igjen feste i cable cross stativet. Kjørte da det jeg kaller for "hulken". På den måten fikk jeg også aktivisert bryst og armer. Ved å justere på høyden kan du også få kjørt bicepscurl, sidehev etc. Utrolig mye øvelser man kan kjøre i det stativet og jeg følte ingen smerte i det heletatt. Det kan være litt kjeitete de første gangene man skal stroppe seg fast, men det lærer du fort ;) Du kommer garantert til å få mye rare blikk og folk som rister på hodet, men det gir du bare beng i ;) God trening.

Om du velger å prøve cable cross stativet håper jeg å høre fra deg om hvordan det gikk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Har hatt hard mageøkt (så hardt det lot seg bli) hjemme 4-5 ganger uka siden jeg skrev tråden. Prøver å følge denne http://www.youtube.com/watch?v=bW49kMuDoaQ.

I dag har jeg tatt min første tur på treningssenteret og det var kort fortalt digg. Rista greit i beina, nesten så apparatet skulle velte, men det kommer seg raskt igjen ;) Gipsen skal være på i 2,5 uker til så planen er å kjøre legs annenhver dag, er usikker på om jeg skal prøve meg på metoden til Loco med cable cross stativet, men vi får se hvor lei jeg blir legs!

Hva er dette med maskiner for rygg jeg kan bruke foresten, vet ikke om det finnes slikt på mitt senter? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann! For ca 5 dager siden (natt til fredag 26.07.13) presterte jeg å knekke håndleddet mitt i spania og fikk på gips ca 2 timer etter. Har så godt som ingen smerter nå, men nå til poenget med tråden!

Har noen her noen erfaring med styrketrening sammen med knekt håndledd eller lignende? Da tenker jeg på å kjøre det som er mulig for meg, nemlig bein om mage. I så fall, hvilke øvelser ville dere anbefalt? :)

Vet jeg burde ventet på at jeg ble helt frisk i armen men har veldig lyst til å trene! :/

Takk for svar :)

Styr unna tung belastning og bruk wraps hvis du føler ubehag, utenom det så fortsett som før men med sunn fornuft, ingen øvelser hvor du belaster håndleddet og hvis du kjører en øvelse hvor du bruker hånden så hold håndleddet strakt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...