Gå til innhold

Kosthold MÅ på plass


KariPT

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg vil bare spørre om litt råd...

Har trent en del i tre år nå, men det var ikke før i fjor jeg fikk opp øynene skikkelig for styrketrening. Har prøvd meg litt frem siden da, og jeg har merket et par ting med meg selv som går igjen hele tiden. Jeg var veldig flink på å komme meg på trening og få det unnagjort i begynnelsen, men kostholdet synes jeg er ekstremt vanskelig å holde. Jeg tyr lett til enklere løsninger, og det fører ofte til at løsningene ikke er så bra ernæringsmessig. I senere tid har jeg også gått inn i et tankespor hvor jeg tenker at siden jeg ikke har spist så bra som jeg burde, er det ikke vits å gå på trening heller - at det ikke vil ha noe for seg.

Nå skal jeg begynne å studere til høsten, og har meldt meg på Personlig Trener-kurs som jeg skal ta på deltid i tillegg. Er alltid sulten på mer informasjon og er veldig glad i å hjelpe de som kommer til meg med spørmål om jeg kan sette opp treningsopplegg og matplan for de. Det er bare at jeg føler jeg ikke har kunnskap nok eller grunnlag for å gjøre dette alltid, så jeg har bestemt meg for å gjøre noe med det.

Jeg ville bare spør om råd til hvordan dere gjør det i en travel hverdag angående mat. Om jeg får det til, så går jeg på trening på morningen slik at jeg slipper å tenke mer på det den dagen. Treningen dabber jo også av når jeg ikke spiser bra, så kostholdet er VIRKELIG noe jeg må få orden på. Jeg vil også se bra ut slik at jeg kan "vitne" til hva jeg kan når jeg begynner å jobbe som personlig trener :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Stekt kjøtt/fisk med grønnsaker er griserask mat å lage, tror jeg bruker under ti min på å frese litt laks og kutte opp en bolle salat. Samme er fullkornswraps med ost/skinke og grønt. Omelett med godt kjøtt og grønt. Bolle med havregrøt tar ikke mange minuttene, evnt en bolle med havre og melk. Ha altid frukt og grønt liggende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennende at du skal ta Pt-kurs :) Hvem skal du ta deg gjennom :)?

Når det gjelder kosthold handler stort sett alt om planlegging. Når man blir sulten og trøtt har mange av oss en tendens til å koble ut hjernen.

Jeg vil anbefale deg å planlegge uka på søndag, både trening og kosthold. Evt planlegge dagen i forveien hvis du synes en uka av gangen er for mye stress. Dette er en fin måte å få inn gode rutiner på :)

Når du har gjort dette en stund vil det gå av seg selv. Da er det bare å sørge for at du alltid har bra matvarer i huset :)

Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennende at du skal ta Pt-kurs :) Hvem skal du ta deg gjennom :)?

Når det gjelder kosthold handler stort sett alt om planlegging. Når man blir sulten og trøtt har mange av oss en tendens til å koble ut hjernen.

Jeg vil anbefale deg å planlegge uka på søndag, både trening og kosthold. Evt planlegge dagen i forveien hvis du synes en uka av gangen er for mye stress. Dette er en fin måte å få inn gode rutiner på :)

Når du har gjort dette en stund vil det gå av seg selv. Da er det bare å sørge for at du alltid har bra matvarer i huset :)

Lykke til :)

Takk for gode forslag fra alle sammen! :) Først må jeg finne ud på jeg har tilgang på mikro på universitetet. Spiser ikke kaldt kjøtt om det så smalt :p

IdaL007: Jeg skal ta det gjennom AFPT her i Stavanger. Begynner i september. Gleder meg :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for gode forslag fra alle sammen! :) Først må jeg finne ud på jeg har tilgang på mikro på universitetet. Spiser ikke kaldt kjøtt om det så smalt :p

IdaL007: Jeg skal ta det gjennom AFPT her i Stavanger. Begynner i september. Gleder meg :D

Da må du bare glede deg, antastiske forelesere! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...