Ulrik Skrevet 28. juli 2013 Skrevet 28. juli 2013 Har du noen tips om en endring i vaner for å kutte det ut...som har funka for deg på lang sikt? Siter
Tamadeus Skrevet 28. juli 2013 Skrevet 28. juli 2013 Mest fordi fargene/stilen var stilig Ulrik 1 Siter
Stine smurfine Skrevet 28. juli 2013 Skrevet 28. juli 2013 Helt ærlig? Jeg skjerpet meg Litt mer konstruktivt - jeg antar du prokastinerer fordi det er noe du ikke har videre lyst til å gjøre. Det virker gjerne stort og uoverkommelig. - Bryt ned til delmål som er høyst overkommelige. Eks studier, ikke si at du skal lese 50 sider/ ti kapitler. Bryt ned til ti og ti sider, ett og ett kapittel. En liten pause hver gang, frisk luft eller fb - Legg merke til hvor lite tid det egentlig tar å gjøre det du ikke har lyst til. Husk det til neste gang. - Før du gjør noe du vil, skal du gjøre noe du må. - Min personlige favoritt: Hvis du hadde gjort det du ikke har lyst til med én gang du begynte å tenke på det, hadde du høyst sannsynlig vært ferdig nå. Som over, just do it. Ikke tenk på at unnlatelse er et alternativ. Du er jo allerede en djevel på å sette deg treningsmål og jobbe mot dem, og benytter det sikkert av teknikker for å pushe deg selv der - er noen av disse teknikkene overførbare til andre deler av livet? Ulrik 1 Siter
Ulrik Skrevet 28. juli 2013 Forfatter Skrevet 28. juli 2013 "Espen Espelund skrev: [ATTACH=full]114231[/ATTACH] *printe ut i stort å henge på veggen* Om noen har lest noen bøker på temaet, skrik ut Siter
Ulrik Skrevet 28. juli 2013 Forfatter Skrevet 28. juli 2013 "Stine smurfine skrev: Helt ærlig? Jeg skjerpet meg Litt mer konstruktivt - jeg antar du prokastinerer fordi det er noe du ikke har videre lyst til å gjøre. Det virker gjerne stort og uoverkommelig. - Bryt ned til delmål som er høyst overkommelige. Eks studier, ikke si at du skal lese 50 sider/ ti kapitler. Bryt ned til ti og ti sider, ett og ett kapittel. En liten pause hver gang, frisk luft eller fb - Legg merke til hvor lite tid det egentlig tar å gjøre det du ikke har lyst til. Husk det til neste gang. - Før du gjør noe du vil, skal du gjøre noe du må. - Min personlige favoritt: Hvis du hadde gjort det du ikke har lyst til med én gang du begynte å tenke på det, hadde du høyst sannsynlig vært ferdig nå. Som over, just do it. Ikke tenk på at unnlatelse er et alternativ. Du er jo allerede en djevel på å sette deg treningsmål og jobbe mot dem, og benytter det sikkert av teknikker for å pushe deg selv der - er noen av disse teknikkene overførbare til andre deler av livet? Smart. Reflektere i etterkant av en utført kjedlig/vanskelig oppgave. Det skal jeg implementere. Takk! Stine smurfine 1 Siter
Flakkis Skrevet 28. juli 2013 Skrevet 28. juli 2013 Veel... er nok ikke kurert for prokrastineringssyndromet, men lister med konkrete mål for dagen funker for meg! Ganske digg å kunne krysse av punkter og se at lista krymper, selv om det dreier seg som så enkle ting som å betale strømregninga! Siter
TaDenRIng Skrevet 28. juli 2013 Skrevet 28. juli 2013 Vel, det er en krig jeg tror du må vinne over deg selv. Klarer du å styre hodet ditt så vil kroppen følge etter. Det handler om å bevisst ta kontroll over deg selv og det du vil oppnå (Meget lett å skrive, men desto vanskeligere å gjøre i praksis). Det er vel flere ting som kan funke, men for meg handler det om å ta ansvar for det jeg egentlig vil i "key-moments" gjennom hver enkelt dag. Ikke tenk for langt frem i tid, men gjør det du kan fra dag til dag. Klarer du å vinne alle de svake øyeblikkene du har med deg selv i løpet av hver enkelt dag, så er det meste gjort. Dette krever at du faktisk blir bevisst på hva hodet ditt tenker i løpet av dagen. Siter
ErikH Skrevet 29. juli 2013 Skrevet 29. juli 2013 Skal skrive et svar til deg i morgen! Afterall 1 Siter
Pinglo Skrevet 29. juli 2013 Skrevet 29. juli 2013 Sørg for at du må levere jevnlig, og ikke bare store bolker med arbeid. Få noen til å sjekke opp at du gjør det du skal. Ellers er det mange gode tips på Ida Jacksons blogg. Hvordan redde ditt ulykkelige ekteskap med Internett | Ida Jackson Afterall 1 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.