Gå til innhold

Havregryn - Oppskrifter


Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Havregryn+kruskakli+linfrø+hvetekim+salt+melk+egg(+smør)+steviadråper med vanilje eller karamell -> microbølgeovn til ferdig -> bland i vaniljeprotein og sett i kjøleskapet. Når den er kald smaker den som en skikkelig digg dessert :D

Hvor får man kjøpt hvetekim? Aldri funnet det selv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Noen som vil dele hvordan de tilbereder havregryn? :D Noe som er digg og sundt :)

er uendelig måter, alle har sin favoritt :p men sånn jeg liker den best er å putte grynene i en skål, fylle med vann, litt salt, stevia vaniljedråper og splenda, så putter jeg den i mikroen noen minutt, heller oppi littegrann melk å rører å inn i mikroen igjen, da blir det veldig "grøtete" og god :D også toppet med cc blandet med splenda og steiva og masse kanel på toppen :D men også godt med protein oppå, eller ulik topping som banan, kesam, peanøttsmør osv :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 8 måneder senere...

Jeg koker havregryn i halvparten vann, halvparten melk (gjerne soyamelk, det er så godt og søtt). Pittelitt salt oppi mens det koker (lett å ha for mye her), pittelitt steviapulver. Det er standardoppskriften min. Når det er ferdig har jeg litt melk og sukker/sukrin på toppen sånn at det kjøles ned og blir spiseklart med en gang.

Av smakstilsetninger er jeg glad i kanel, kakao, banan, vaniljeessens. Und zu weiter.

www.theoatmealartist.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lar de stå å svelle natten over i vann+proteinpulver (sjokko elr vanilje) og spiser d sammen med cottage cheese eller kesam + fett i en eller annnen form (nøtter,nøttesmør, blande inm ett egg, koksmelk o.l)

Ofte blander jeg hele sulamitten og lar d stå over natta. Fiks ferdig frokost :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lar de stå å svelle natten over i vann+proteinpulver (sjokko elr vanilje) og spiser d sammen med cottage cheese eller kesam + fett i en eller annnen form (nøtter,nøttesmør, blande inm ett egg, koksmelk o.l)

Ofte blander jeg hele sulamitten og lar d stå over natta. Fiks ferdig frokost :)

Lar de stå å svelle natten over i vann+proteinpulver (sjokko elr vanilje) og spiser d sammen med cottage cheese eller kesam + fett i en eller annnen form (nøtter,nøttesmør, blande inm ett egg, koksmelk o.l)

Ofte blander jeg hele sulamitten og lar d stå over natta. Fiks ferdig frokost :)

Må få prøvd overnight oats snart :) namnam!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg koker havregryn med vann og melk (50/50) og har i ett eple eller ei pære for å få frem litt søtsmak. Så har jeg kanel på toppen :) På grunn av frukten klarer jeg å unngå sukker uten at det blir for guffent og kjedelig, men er flinkt il å variere for å få litt varierende smaker. Hender også jeg har litt bær i også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spiser ca aldri havregrøt, men pleier lage en slags ostekake ved å først blande havregryn og vaniljeprotein og sukrin og ha i bunnen på en kakeform, steke til sukrinet smelter og binder den - også blende sammen en boks cc og 1 pk sukkerfri bringebærgele og ha over og sette i kjøleskapet noen timer:D Blir veldig godt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hoho mye avanserte oppskifter her da :p havregryn / H-Melk / klatt med syltetøy. la stå i 10 min så det synker inn ^^ haha (for de som vil litt sukker ) men uff fyfy :D neida ;)

dette tror eg har vært frokosten min siden eg var eit lite barn :) takker bestemor mi for det ^^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
  • 3 uker senere...

Jeg holder meg fortsatt til standard med havregryn og vann som basis. Min favoritt er å bruke sjokolade-proteinpulver eller vanlig kakaopulver (bruker ca. 2 ts) også tilsetter jeg cottage cheese, druer, mango e.l for å få en friskere smak til.

De to andre jeg bruker er enten samme basis, men med brunost på toppen (jeg lager mine i mikro, så smelter trygt og enkelt..) eller å ha i eplesyltetøy når selve grøten er ferdig, tilsette kanel litt nøtter, cottage cheese og eple (smaker som eplekake)!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest =xXx=

En kopp havregryn

1 ss chiafrø

3 kopper vann

1 stor neve nøtter/mandler som grovhakkes

2 egg

Tømmes i kjele, kok opp under omrøring. Når det begynner å koke, skru ned varmen til det så vidt putrer. La stå i 10 til 15 minutter (da rekker du å dusje).

Tøm grøten over 1 skivet banan. Ta et par/tre store ss Cottage cheese og fordel utover. Så er det bare å "hågge inn";)

Bananen fungerer som søtningsmiddel. Jeg er ikke så glad i salt, så jeg bruker ikke det, alternativt en klatt smør under koking.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...