Gå til innhold

Evaluering av teknikk i baseløft + str. av venstre testikkel


Jacob

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Bruker reimer svært sjeldent da jeg mener grepet er viktig. De gangene jeg bruker det er det kun på den ene hånden.

Hvorfor mener du grepet er viktig? Det er vel strengt tatt kun i et fåtall øvelser man kan ha behov for grepsstyrke og i det hverdagslige har man ikke behov for grep tilsvarene xxx i mark.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor mener du grepet er viktig? Det er vel strengt tatt kun i et fåtall øvelser man kan ha behov for grepsstyrke og i det hverdagslige har man ikke behov for grep tilsvarene xxx i mark.

Grepet er viktig fordi du må være sterk i grepet for å dra tung markløft, tung roing, tunge pullups osv. Hvor ofte man har behov for et sterkt grep varierer veldig mye. Tipper du trener mye biceps, hvorfor mener du det er viktig?

Grepet er helt essensielt, og det blir for dumt å la grepsstyrken forfalle bare p.g.a en lettvint snarvei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grepet er viktig fordi du må være sterk i grepet for å dra tung markløft, tung roing, tunge pullups osv. Hvor ofte man har behov for et sterkt grep varierer veldig mye. Tipper du trener mye biceps, hvorfor mener du det er viktig?

Grepet er helt essensielt, og det blir for dumt å la grepsstyrken forfalle bare p.g.a en lettvint snarvei.

Derfor har man jo drareimer, magnesium og div, så man slipper å vente på at grepet skal komme etter, da grepsstyrken aldri er proposjonal med resten av de store muskelgruppene.

Nei, jeg trener ikke mye biceps din idiot. Jeg bruker heller ikke drareimer, men skjønner at folk bruker det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Derfor har man jo drareimer, magnesium og div, så man slipper å vente på at grepet skal komme etter, da grepsstyrken aldri er proposjonal med resten av de store muskelgruppene.

Nei, jeg trener ikke mye biceps din idiot. Jeg bruker heller ikke drareimer, men skjønner at folk bruker det.

Ja, som jeg sier, det er en lettvint snarvei og en bjørnetjeneste. Ehm, grepet aldri proposjonalt med de store muskelgruppene? Tenk over hva du sier. Ser du noen i styrkeløft eller vektløfting som bruker reimer? Selvfølgelig er grepet sterkt nok. Men det blir neppe sterkt nok om man bruker reimer.

Hvorfor kaller du meg idiot? Klarer du ikke å diskutere på et intellektuelt nivå? Pass deg før jeg slår deg i hodet med klubba mi, og spiser deg til kvelds, din stretapes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, som jeg sier, det er en lettvint snarvei og en bjørnetjeneste. Ehm, grepet aldri proposjonalt med de store muskelgruppene? Tenk over hva du sier. Ser du noen i styrkeløft eller vektløfting som bruker reimer? Selvfølgelig er grepet sterkt nok. Men det blir neppe sterkt nok om man bruker reimer.

Hvorfor kaller du meg idiot? Klarer du ikke å diskutere på et intellektuelt nivå? Pass deg før jeg slår deg i hodet med klubba mi, og spiser deg til kvelds, din stretapes.

De bruker både magnesium og twisted grip i styrkeløft.

Du er en idiot som insinuerer at jeg trener mye biceps fordi jeg mener drareimer er ok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, som jeg sier, det er en lettvint snarvei og en bjørnetjeneste. Ehm, grepet aldri proposjonalt med de store muskelgruppene? Tenk over hva du sier. Ser du noen i styrkeløft eller vektløfting som bruker reimer? Selvfølgelig er grepet sterkt nok. Men det blir neppe sterkt nok om man bruker reimer.

I vektløfting er det riktig at det ikke er lov i konkurranse. Likevel bruker de fleste ofte drareimer på trening, nettopp for å ikke slite ut de musklene som tåler minst. I tillegg til å unngå åpne sår i hendene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De bruker både magnesium og twisted grip i styrkeløft.

Du er en idiot som insinuerer at jeg trener mye biceps fordi jeg mener drareimer er ok.

Jeg har ikke sagt noe om magnesium eller twisted grip.

I vektløfting er det riktig at det ikke er lov i konkurranse. Likevel bruker de fleste ofte drareimer på trening, nettopp for å ikke slite ut de musklene som tåler minst. I tillegg til å unngå åpne sår i hendene.

Poenget mitt er at grepet er sterkt nok. Det sier seg seg når det ikke er lov i hverken vektløfting eller styrkeløft.

Jeg skrev innlegget rettet til Myr, med sitatet:

"Man blir sterkest mulig ved å utsette musklene for mest mulig stress. Herregud, hvorfor i helvete skal man holde tilbake påvektene pga grepsstyrke når man ikke skal konkurrere? Det er selvsagt helt tullete."

Dette er en tullete holdning. Det er ingen grunn til å holde tilbake på vektene selv om man ikke bruker drareimer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser trådstarter får masse uvurderlige tips vedrørende sin markløft-, og knebøyteknikk....

Jeg er slettes ingen ekspert, men har sett en del mark og bøy bli utført i min tid...

Marken synes jeg ser fin ut. Rumpa går en del fra startposisjon før vekten forlater gulvet, men det er ganske vanlig, selv blandt ganske gode markløftere.

Bøyen ser også bra ut, ser du har en liten knekk i kneet ved startposisjon, uten at det trenger være noe problem. Rumpa går litt ned i bunn, som skaper en liten krumning i ryggen. Dette er ofte pga. litt manglende bevegelighet.

Generelt tror jeg dette er gode utgangspunkt.

EDIT: Ser nå at det ikke er TS som har vært aktiv her den siste tiden...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...