Gå til innhold

Merkelig bieffekt....


Onkl M

Anbefalte innlegg

Mann 32år

vekt 1.juli 93,8kg, midje 102-103cm

Vekt 15.juli 91,9kg, midje 100cm

Trener X-size + 1dag kardio

Startet 1 juli med ett utprøvingsprosjekt for meg selv.

Ville prøve en mindre avansert spisemåte, uten å telle kalorier.

Etter anbefaling av en kollega begynte jeg på Paleo diett.

Dette er jo mindre diett, men mer enn annen måte å spise på. For jeg teller ikke kalorier, og jeg spiser så mye jeg vil, bare jeg spiser de riktige tingene. Er ikke så vanskelig å følge i grunnen. Var bare å kutte ut kornprodukter, melk, salt og sukker. Og ingen kaloriholdige drikker, bare vann. Spise rent.

De positive effektene av disse 2 første ukene er :

minus 1,9kg, og minus 2cm på midjen.

Og den mest MERKELIGE (positive) bieffekten er :

Jeg sluttet å snorke etter bare 1 uke.... Fruen har ikke merket noe snorking på meg hverken på natten eller ved en cowboystrekk på sofaen. Og jeg bruker å snorke MYE. Har til å med testet dette ut selv med opptak på natten (app på tlf) og det finnes ikke en lyd av meg.

Hva kan dette skyldes ? Uansett tror eg at eg blir elsket mer hjemme nå som eg ikke holder min kjære halvdel våken om natten :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Haha win :D

Snorking kommer ofte av høy kroppsvekt og er et problem hos overvektige.

Kan rett og slett være at vektnegang og forbedring av fysikk har fikset problemet.

Har forøvrig merket det samme hos min samboer. Da han var tyngre så snorket han, men helt siden han kom i bedre form så har snorkingen forsvunnet (y)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Melkeprodukter kan ha en innvirkning på snorking pga. økt slimproduksjon, så det kan godt stemme at en paleo-diett vil kunne redusere dette.

Dairy Products Can Cause Snoring - Snoring 101 - Snoring & Sleep Apnea | MySnoreWorld

Jane Clarke: Could giving up milk stop me snoring? | Mail Online

Dairy Products and Snoring

Faktisk vil jeg påstå det er større sannsynlighet for at det er det som er grunnen, fremfor de 1,9 kiloene du har gått ned. Antar jo at du snorket når du sist veide det, også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Melkeprodukter kan ha en innvirkning på snorking pga. økt slimproduksjon, så det kan godt stemme at en paleo-diett vil kunne redusere dette.

Dairy Products Can Cause Snoring - Snoring 101 - Snoring & Sleep Apnea | MySnoreWorld

Jane Clarke: Could giving up milk stop me snoring? | Mail Online

Dairy Products and Snoring

Faktisk vil jeg påstå det er større sannsynlighet for at det er det som er grunnen, fremfor de 1,9 kiloene du har gått ned. Antar jo at du snorket når du sist veide det, også.

Det kan gi mening ja... Takk for svar.

Skal fullføre 30dager med paleo, og kanskje jeg fortsetter ytterligere.

Vet ikke hvor sunt det er i lengden uten gode kilder til kalsium og fiber fra melk og kornprodukter.

Men hvis dette er noe som kan hjelpe meg vekk med ett par kilo, og ned i fettprosent, så får eg heller innføre matvarer litt etter litt når jeg nærmer meg ett fornøyd resultat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan gi mening ja... Takk for svar.

Skal fullføre 30dager med paleo, og kanskje jeg fortsetter ytterligere.

Vet ikke hvor sunt det er i lengden uten gode kilder til kalsium og fiber fra melk og kornprodukter.

Men hvis dette er noe som kan hjelpe meg vekk med ett par kilo, og ned i fettprosent, så får eg heller innføre matvarer litt etter litt når jeg nærmer meg ett fornøyd resultat.

Tror ikke det vil være særlig problematisk å klare seg uten melkeprodukter. Folk utenfor den vestlige verden (Norge er nr. 13 på verdensbasis når det gjelder melkedrikking) greier seg helt fint.

Det finnes mange andre fullverdige kilder til kalsium:

Calcium in the Vegan Diet -- The Vegetarian Resource Group

Annen interessant lesning:

List of countries by milk consumption per capita - Wikipedia, the free encyclopedia

Milk ProCon.org - Is drinking milk healthy for humans?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har så og si aldri drukket melk i livet mitt(og spist veldig lite melkeprodukter), men har aldri hatt noe problem med kalsium. Er veganer nå, og fortsatt ikke noe problem med kalsiumen. Tror jeg har sterkere ben enn gjennomsnittet faktisk, som liten falt jeg mange meter ned fra trær, lekestativ, hester, verandaen (!), og har aldri brukket et eneste ben :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...