Gå til innhold

Hva ville du spist hvis du var meg? :)


fink

Anbefalte innlegg

Jeg begynte ganske nylig med styrketrening. Trener frivekter 3 ganger i uka, og merket fort at det begynte å skje ting med kroppen. Kjempefornøyd med det, og synes foreløpig treningsopplegget går bra.

Det er jeg synes er vanskeligst er egentlig kostholdet.

Jeg er 160 cm høy(lav) og veier 50 kg.

Jeg er vant til å spise ganske lite, men mye karbohydrater så i det siste har jeg anstrengt meg for å spise nok, og rikelig med proteiner. Jeg (som resten av verden) har lyst til å miste fettet i tillegg til å bygge musklene. Musklene vokser, men fettet har tydeligvis ikke tenkt seg noe sted. I tillegg til å trene styrke tre ganger i uken, sykler jeg til og fra jobb 3-4 ganger i uken. Det tar ca 1 time tur-retur hvis jeg sykler rolig.

Etter jeg begynte å trene såppass mye spiser jeg meg mett og vel så det, men lurer på om jeg må være mer restriktiv for å miste fettet.. Hvor mange kalorier ville dere lagt dere på?

En typisk dag kan være:

Frokost: Havregrøt med kanel (og gjerne smørøye :D)

Ofte også en proteinshake (whey 80), eller kan ta den som mellommåltid senere.

Lunsj: to grove skiver med egg og skinke

Middag: kyllingfilet/torsk/laks/svin/karbonadedeig osv ca ca 160 g + noe grønnsaker og potet/pasta/ris

Kvelds: kesam med frukt/bær eller noe lignende som lunsjen.

Drikker shake og spiser noen rosiner etter trening.

Prøver å ikke skeie ut så mye, men det hender.

Bildet til høyre er formen nå.

Blir veldig glad for innspill og forslag til kostholdsplan :)

Edit:

Føler jeg må legge til:

På det siste bildet har jeg lavere fettprosent enn det første, men de kiloene forsvant før styrkeprogrammet begynte ;)

post-5895-14440948804415_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er litt usikker på hvilket fett du snakker om, for det er ingenting på bildet ditt.

Du har ingen grunn til å være mer restriktiv i kostholdet. Formen din er flott og du har et kanonbra utgangspunkt for å bygge muskler. Du spiser ikke all verden fra før, og du kan sannsynligvis spise en god del mer mat enn du allerede gjør uten at du har vondt av det – snarere tvert imot. Jeg ville heller ikke vært utpreget redd for å "skeie ut" og den slags.

Hvis du allerede har begynt å spise mer mat "automatisk" etter at du begynte å trene, så tror jeg kanskje det beste rådet jeg kan gi deg er å følge sultfølelsen din. Så svaret på spørsmålet ditt blir egentlig "det jeg har lyst på". ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, og takk for hyggelig tilbakemelding :)

Blir kanskje litt dumme spørsmål når man er ny i gamet. Beklager det.

Innser at dette var et teit bilde å legge ved, da det ikke kommer godt fram hva jeg mener.

Det jeg sikter til er for det meste fett på rumpe og lår :p

Akkurat der er det en del som jeg gjerne skulle kvittet meg litt med, som jeg synes gjør at bakenden min ser litt saggy ut :p

-Men kan hende jeg burde fokusere på å bli sterkere i første omgang og se hvordan det utvikler seg.

Da kutter jeg i alle fall ikke ned på maten nå. Forhåpentligvis går det seg til av seg selv. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Slettet

Jeg er veldig enig med det Keegil sier her. De fleste jenter som er forholdsvis tynn og veier lite synes gjerne de har en del fett på rumpe/lår(det er her det slipper sist hos jenter)! Har utrolig bra av å løfte litt jern og få litt muskler!

Bedre å veie 55kg på 160 å føle seg smashing og se smashing ut enn 48-50kg å synes man ser "saggy" ut som du sier :)

Noe dette illustrerer veldig bra(tatt fra facebooken til treningsforum.no)

581650_10151548224253527_2012020153_n.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar :)

Det bildet sier sitt, ja !

Men jeg føler meg fortsatt ikke supersikker på dette med kostholdet.

Jeg hører hele tiden at kostholdet er halve greia (om ikke mer!).

- Og det er jo derfor jeg lurer på hva akkurat jeg burde skuffe innpå for å oppnå resultater i den gata du presenterer her :)

Spiser jeg nok? Spiser jeg de riktige tingene? osv. Jeg synes det er vanskelig :nailbiting:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei, og takk for hyggelig tilbakemelding :)

Blir kanskje litt dumme spørsmål når man er ny i gamet. Beklager det.

Innser at dette var et teit bilde å legge ved, da det ikke kommer godt fram hva jeg mener.

Det jeg sikter til er for det meste fett på rumpe og lår :p

Akkurat der er det en del som jeg gjerne skulle kvittet meg litt med, som jeg synes gjør at bakenden min ser litt saggy ut :p

-Men kan hende jeg burde fokusere på å bli sterkere i første omgang og se hvordan det utvikler seg.

Da kutter jeg i alle fall ikke ned på maten nå. Forhåpentligvis går det seg til av seg selv. :)

Det er ingenting å beklage. Ingen dumme spørsmål du kommer med, ikke i det hele tatt. Men jeg kan nesten love deg én ting: Det beste du kan gjøre for å få den stramme bakenden du vil ha er å trene den (sammen med resten av kroppen, naturligvis), ikke forsøke å kvitte deg med mer fett når du allerede veier 50 kilo på 160 cm.

Takk for svar :)

Det bildet sier sitt, ja !

Men jeg føler meg fortsatt ikke supersikker på dette med kostholdet.

Jeg hører hele tiden at kostholdet er halve greia (om ikke mer!).

- Og det er jo derfor jeg lurer på hva akkurat jeg burde skuffe innpå for å oppnå resultater i den gata du presenterer her :)

Spiser jeg nok? Spiser jeg de riktige tingene? osv. Jeg synes det er vanskelig :nailbiting:

Du trenger ikke være "supersikker" på kostholdet ditt utover at du vet at du spiser relativt riktig med tanke på å nå målene dine, så lenge målene er gode. Å bygge muskler og bli sterkere er supre mål for en med ditt utgangspunkt, og hvis du fortsetter slik du gjør med kostholdet og justerer opp matmengden hvis du føler at du trenger det for å få bedre resultater på treningen (dvs. øke i styrke – tyngre vekter – og bedre kondisjon), så vil du utvilsomt kunne oppnå resultater akkurat i den gata som presenteres.

Den største feilen du kan gjøre er egentlig å spise for lite, så ha det i bakhodet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...