Gå til innhold

hvordan unngå salmonella?


Acd

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Kom hjem fra en uke i Tyrkia nå på lørdag, opplevde ingen problemer. Spiste en god del tyrkisk mat, drakk daquiris med knust is i, og spiste iskrem fra isdisk (altså uten papir og det hele), samt kosa en hel del med hotellkattene. Mulig jeg har en mageflora fra en annen verden, men det baserer seg også mye på sunn fornuft. Vask hender før måltid, ha gjerne en liten flaske Antibac i veska så du kan sprite av hender eller utstyr, sørg for at kjøtt er gjennomstekt, og om noe ser ekkelt ut (både mat, spisested, generell hygiene) så er det ganske ofte rett at det er ekkelt.

Oh, ja, og ikke drikk vann fra springen. Vi valgte likevel å bruke vann fra springen til å koke vann til kaffe om morgenen, og dette gikk helt fint. Hadde også en liten pakke IdoForm med oss, som vi tok et par av om morgenen de første to dagene, bare for å gi magen en liten boost.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har vær i Tyrkia 10 ganger, og har aldri blitt syk på noen måter. Jeg elsker mat, og prøver ut alt mulig på restaurantene. (Har enda til gode å få servert noe som ikke er godt!) Jeg ble så irritert for litt siden, da jeg snakket med noen som hadde vært i Tyrkia og spist pomfri og hamburger hver dag, på grunn av at de var redde for å bli syke av noe annet. Synd for dem, for de vet virkelig ikke hva de har gått glipp av! Tror ikke du har noe å bekymre deg for altså, samme "regler" der som i Norge, god håndhygiene og spis mat som er ordentlig stekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...