Gå til innhold

Styrketrening med egenvekt.


Lugne

Anbefalte innlegg

God dag!

Etter et år med en liten skade i armen som har gjort styrketrening med vekter vanskeligere, eller mindre effektivt så har jeg bestemt meg for å "bli sterk" igjen. Skaden i armen er ikke 100% men den trenes opp i dette øyeblikk. Jeg fant ut etter en PT-boot-camp at styrke med egenvekt passer meg veldig bra, og med hjelp fra vektvest så kan jeg få pushet kroppen enda mere.

Jeg har en del kunnskap om trening med vekter, men uten vekter så er jeg rett og slett veldig grønn. Så det jeg hadde håpet på her var forslag til gode øvelser eller forslag til program (et sirkel-program for eksempel), og kanskje noen gode diskusjoner.

Så hvis noen har noen forslag, kom med de, jeg er åpent for alt egentlig på denne fronten. Øvelser jeg ser etter gjelder egentlig fra topp til tå og om dere har en video eller en forklaring på hvordan man utfører øvelsen så er det en stjerne i boka, regner med at utførelsen er like viktig med egenvekt som med vekter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • 2 uker senere...

Annonse

Vær oppmerksom på at mange kroppsvektøvelser belaster kroppen vesentlig mer en tradisjonell trening med vekter. Det er viktig at du "går gradene" og tilpasser deg ev skaden.

Øvelser en bør ha i repertoaret er front/back lever, frittstående handstand push ups, en-arms chins, en-arms handstand, muscle up ring/bar. Er man godt trent kan iron cross være noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...