Gå til innhold

Mer mat? Nok Mat? Hjelp meg!


Superstar

Anbefalte innlegg

Jeg er en jente på 18 år som har trent fast i 2 år. Er en 157 cm og veier ca 54 kg. Som veldig mange andre jenter utviklet jeg anoreksi det første året, med alt for lite mat og trening 6 dager i uken. Dette greide jeg heldigvis å overvinne. Det siste året har jeg spist nok, trent alt fra 2-5 dager i uken og har trives med det.

I det siste har jeg vært veldig flink med kostholdet, men føler fortsatt at jeg ikke har nok fremgang useendemessig.. Jeg blir sterkere, men magerutene uteblir og armene er fortsatt relativt spinkle.

Derfor lagde jeg meg Shape Up, fordi jeg har en misstanke om at jeg spiser for lite.

I dag var første dagen og jeg har spist sånn her:

Frokost: 2 knekkebrød m egg og ett med makrell i tomat + melk

Etter trening: 1 skyr og 1 banan

Middag: Ca halv pose fullkornsris, 1,5 halv kyllingfilet og brokkoli.

Kveldsmat: 4 speltlumper m sukkerfritt syltetøy og lett brunost + en proteinshake m melk.

(+1389 kcal)

Trening: 40 min ellipse og styrke på rygg, biceps og mage (-718 kcal)

Dermed mangler jeg en del kalorier og kommer nok til å lage meg havregrøt ganske snart :)

Syns dere dette ser greit ut? Noen som har erfaringer med Shape up? Noen som har noen tips å komme med? Tar i mot alle tips med glede :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sååee .. du mangler en del kalorier men kaster bort verdifulle kalorier på ellipsemaskinen?

Bygge armer krever kalorioverskudd

Få frem sixpack krever kaloriunderskudd

> foreslår som du selv er inne på, å spise mer. legge på deg kjøtt, så kan du finne ut om du vil pakke ut skinnypacken senere.

PS: Sterke damer med vanlig mengde kroppsfett og en veltrent og funksjonell kropp som tar repper med 100 i mark er mer attraktiv enn sixpackjenter som spiser lettprodukter, handler på iherb og tar 6kg i sidehev.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sååee .. du mangler en del kalorier men kaster bort verdifulle kalorier på ellipsemaskinen?

Bygge armer krever kalorioverskudd

Få frem sixpack krever kaloriunderskudd

> foreslår som du selv er inne på, å spise mer. legge på deg kjøtt, så kan du finne ut om du vil pakke ut skinnypacken senere.

PS: Sterke damer med vanlig mengde kroppsfett og en veltrent og funksjonell kropp som tar repper med 100 i mark er mer attraktiv enn sixpackjenter som spiser lettprodukter, handler på iherb og tar 6kg i sidehev.

Haha! Skal sies at det er ikke hver økt jeg kjører cardio. Trener mest styrke..

Tar i mot rådet ditt (som bekrefter mine mistanker) om å spise mer, også får heller "skinnypacken" ventes med.

PSPS: Løfter 85 kg i mark, og er absolutt ingen spinkel typisk ellipsejente. Handler heller ikke på iherb. Ettersom du sier sterke damer med vanlig mengde kroppsfett er atteraktive, tar jeg det som en kompliment og fortsetter i samma sporet, bare med litt mer mat :happy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kardio kan du fint forsette å gjøre, men de tapte kaloriene du forbrenner på treninga er det viktig at du tar igjen når du kommer hjem og skal spise. Nå vet jeg ikke hva måle ditt er, og hva du mener med "shape up"?

Det som mange ofte gjør feil er at de begynner å stresse med å få ut packen tross at de ikke har nok muskelmasse til å begynne med, og det som skjer da er at du sløser bort energi og tid på noe du kunne brukt til å få større muskler på.

Dersom du sliter med å få i deg kalorier så anbefaler jeg at du heller trapper ned på kardioen, og heller fokuserer på å bruke energien på styrke økten.

Også må du ikke høre på Myr skrev angående utseende, dette er tross alt din kropp og hva DU liker, og ikke hva andre mener og liker! Alle har forskjellige smak, ikke bry deg om hva andre syns er fint, så lenge du er personlig er glad så skal du ikke bry deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med Myr, skal man opp i vekt må man spise seg dit, og å komme seg dit på 2 knekkebrød til frokost, sukkerfritt syltetøy ,lettbrunost og denslags, det vil være vanskelig.

Jo mer lettprodukter og 0-kalorimat og slankeræl du spiser istedenfor skikkelige matvarer, jo lengre tid vil det ta.

Hvis du drikker lettmelk; bytt til helmelk. Nøtter kan og fungere fint for å få i seg mer energi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kardio kan du fint forsette å gjøre, men de tapte kaloriene du forbrenner på treninga er det viktig at du tar igjen når du kommer hjem og skal spise. Nå vet jeg ikke hva måle ditt er, og hva du mener med "shape up"?

Det som mange ofte gjør feil er at de begynner å stresse med å få ut packen tross at de ikke har nok muskelmasse til å begynne med, og det som skjer da er at du sløser bort energi og tid på noe du kunne brukt til å få større muskler på.

Dersom du sliter med å få i deg kalorier så anbefaler jeg at du heller trapper ned på kardioen, og heller fokuserer på å bruke energien på styrke økten.

Også må du ikke høre på Myr skrev angående utseende, dette er tross alt din kropp og hva DU liker, og ikke hva andre mener og liker! Alle har forskjellige smak, ikke bry deg om hva andre syns er fint, så lenge du er personlig er glad så skal du ikke bry deg.

Tusen takk responsen!:) Tror det er der hovedproblemet mitt ligger, at jeg ikke tar igjen det jeg taper på kardioen.

Gjør nok også den feilmen med å stresse med å få ut packen. Skulle helst hatt den kroppen jeg jobber for i går. Altså veldig utålmodig.. Haha.

Ja, det får prøve å minke litt på kardioen en stund til.

Må si meg helt enig der. Selvom jeg har mål for kroppen min, syns jeg det er viktigere å trives med treningen. Det er også veldig sant det du sier med at så lenge jeg er fornøyd, skal jeg ikke bry meg om hva andre sier. Tusen takk for kloke ord :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Enig med Myr, skal man opp i vekt må man spise seg dit, og å komme seg dit på 2 knekkebrød til frokost, sukkerfritt syltetøy ,lettbrunost og denslags, det vil være vanskelig.

Jo mer lettprodukter og 0-kalorimat og slankeræl du spiser istedenfor skikkelige matvarer, jo lengre tid vil det ta.

Hvis du drikker lettmelk; bytt til helmelk. Nøtter kan og fungere fint for å få i seg mer energi.

Takk for tips! Er nok en del matvarer jeg kan bytte om på. Og nøtter er jeg veldig glad i, så skal ikke være noe problem å spise mer av det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...