Gå til innhold

Nødvendighet med div kosttilskudd?


Daenerys

Anbefalte innlegg

Eneste kosttilskuddet jeg bruker er omega3, som jeg bruker pga jeg ikke spiser tilstrekkelig med fet fisk bl.a. Og gjennom kosten så får jeg i meg akkurat nok(om ikke mer) med riktig antall gram protein for min kropp og målsetning. Men jeg opplever at så mange bruker proteinpulver selv om de får tilstrekkelig gjennom kosten.

Er det nødvendig så lenge man får i seg riktig gjennom maten?

Iløpet av en dag får jeg i meg rundt 150g, og ser ikke nødvendigheten av proteinpulver.

Bruker heller ikke glutamin og kreatintilskudd. Men idet siste har jeg begynt med BCAA før morgentrening i helgene pga PF :)

Vil jo ha maksimalt ut av all tid jeg legger i treningen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det jeg bruker å si er..Har du råd..FINT. Har du ikke mulighet til å ta deg råa (andre prioriteringer kanskje feks) så har det ikke noe å si.

Er få kosttilskudd bortsett fra vitamineraler og omega jeg anbefaler..Det må bli preworkout og HMB (sistnevnte får du ikke kjøpt i norge).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Proteinkildene jeg til daglig inntar er kyllingfilet, Cottage Cheese, svinefilet, skinke etc :)

Hadde jeg innført en til to proteinshakes, hadde jeg kommet på godt over 200g protein per dag, noe som er for mye i mine øyne - veier 53kg, 160 cm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg bruker å si er..Har du råd..FINT. Har du ikke mulighet til å ta deg råa (andre prioriteringer kanskje feks) så har det ikke noe å si.

Er få kosttilskudd bortsett fra vitamineraler og omega jeg anbefaler..Det må bli preworkout og HMB (sistnevnte får du ikke kjøpt i norge).

Jeg har absolutt råd, men jeg ser at dersom jeg muligens hadde byttet ut noe av kjøttet og andre proteinkilder med proteinshaikes, hadde jeg spart litt :p bruker veldig mye penger på gode proteinkilder, og inntar 1-2 CC hver dag ..

Anbefaler du ikke BCAA - er ikke dette litt gunstig mtp morgentrening i sammenheng med PF?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har absolutt råd, men jeg ser at dersom jeg muligens hadde byttet ut noe av kjøttet og andre proteinkilder med proteinshaikes, hadde jeg spart litt :p bruker veldig mye penger på gode proteinkilder, og inntar 1-2 CC hver dag ..

Anbefaler du ikke BCAA - er ikke dette litt gunstig mtp morgentrening i sammenheng med PF?

Mat er jo alfa omega..det må man sette først=)

Joda BCAA er fint det, hvor vidt det er nødvendig som i at det gjør en funksjon er jo diskuterbart. MEN en boks 500gr BCAA med digg fruitpunchsmak er jo ikke å forrakte og billig;)

Selv er jeg kosttilskuddsjunki og tar det lovlig jeg kan ta :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mat er jo alfa omega..det må man sette først=)

Joda BCAA er fint det, hvor vidt det er nødvendig som i at det gjør en funksjon er jo diskuterbart. MEN en boks 500gr BCAA med digg fruitpunchsmak er jo ikke å forrakte og billig;)

Selv er jeg kosttilskuddsjunki og tar det lovlig jeg kan ta :p

Hehe, sant :) Har til nå bare tatt BCAA i kapselform - hvilke BCAA med furitpunchsmak bruker du da? Og har du en preworkout du kan anbefale? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://gymgrossisten.no/6/no/artiklar/bcaa-powder-1200-457-g

Den e god :)

Nanoproxil

feks.

PWO bestiller jeg helst fra utlandet (england)...Men den der er stimulantfri og clean mtp dopinglista.

Takker og bukker ! :) Disse er de BCAA-kapslene jeg tar: http://gymgrossisten.no/6/no/artiklar/bcaa-mega-caps

Hva tror du om denne preworkouten: http://gymgrossisten.no/6/no/artiklar/neurocore-210-gr

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Følg magefølelsen din. Om du ligger over 100g proteiner daglig så har du overhode ikke bruk for noe som helst tilskudd av verken protein eller aminosyrer (deriblant BCAA).

Men hva er det å anbefale å ta før trening om morgenen da, når jeg følger PF? Lite gunstig mtp muskelmasse ved å trene på på tom mage om morgenen etter 12timers faste...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hva er det å anbefale å ta før trening om morgenen da, når jeg følger PF? Lite gunstig mtp muskelmasse ved å trene på på tom mage om morgenen etter 12timers faste...

I utgangspunktet er det ikke noe problem å trene på tom mage. Men, må du legge treningen tidlig på dagen fastende? Og dersom dette er det beste tidspunktet å trene på, må du da følge PF?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I utgangspunktet er det ikke noe problem å trene på tom mage. Men, må du legge treningen tidlig på dagen fastende? Og dersom dette er det beste tidspunktet å trene på, må du da følge PF?

Trener på tom mage kun i helgene, så det er da dette blir et tema. Andre som følger PF, trener jo også på morgenen en gang i blant?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener at dersom du veier rett i overkant av 50 kg så er 150g protein om dagen langt over det du har behov for.

Ok. En typisk dag for meg ser slik ut: 150g+ protein, 70g karbo og resterende fra fett.Noen tips til endring? Har en relativt høy treningsmengde, 3-4 harde styrkeøkter med 3-splitt per uke + 2-3 intervalløkter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...