Gå til innhold

Svinefilet sunt?


Gjest SlettetBruker4

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Mente ikke annet enn å si at det er forskjell på kjøtt. Jeg er ingen ernæringsekspert, men det ligger i naturen at det er visse faktorer som bestemmer egenskaper til kjøttet, med tanke på hvor mye man kan nyttegjøre seg av det. (y)

At kylling er forskjellig fra storfekjøtt, vet jeg et og annet om. Men sistnevnte,ref nyttegjørelse? Der er jeg hakket mer uvitende. hva mener du? Er svin bedre eller verre enn andre kjøttsorter? Isåfall hvorfor?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At kylling er forskjellig fra storfekjøtt, vet jeg et og annet om. Men sistnevnte,ref nyttegjørelse? Der er jeg hakket mer uvitende. hva mener du? Er svin bedre eller verre enn andre kjøttsorter? Isåfall hvorfor?

Da mener jeg proteinets biologiske verdi, noe som avgjør eventuell kvalitetsforskjell. Med andre ord, hvor effektivt kroppen kan bryte ned og utnytte seg av tilgjengelige/ikke-tilgjengelige essensielle aminosyrer (alt ettersom hva du spiser). Jeg tror eksempelvis kylling og kalkun har høyere biologisk verdi enn svin. Det trenger altså ikke være betydende for allemann alle, men siden du spør. Det meste av kjøtt har bra sammensetning av proteinet, derfor henholdsvis høy biologisk verdi og kan derfor fornye celler og bygge muskler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da mener jeg proteinets biologiske verdi, noe som avgjør eventuell kvalitetsforskjell. Med andre ord, hvor effektivt kroppen kan bryte ned og utnytte seg av tilgjengelige/ikke-tilgjengelige essensielle aminosyrer (alt ettersom hva du spiser). Jeg tror eksempelvis kylling og kalkun har høyere biologisk verdi enn svin. Det trenger altså ikke være betydende for allemann alle, men siden du spør. Det meste av kjøtt har bra sammensetning av proteinet, derfor henholdsvis høy biologisk verdi og kan derfor fornye celler og bygge muskler.

Så i bunn og grunn koker innlegget ditt ned til at det er noe du tror, etterfulgt av en del vitenskapelige ord, og i ytterste konsekvena til noe du ikke kan bevise?

Finnes det dessuten individer som er på det nivået at forskjellen på å spise kalkun og svinekjøtt vil føre til en definitiv , tydelig og målbar forskjell i prestasjoner?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så i bunn og grunn koker innlegget ditt ned til at det er noe du tror, etterfulgt av en del vitenskapelige ord, og i ytterste konsekvena til noe du ikke kan bevise?

Finnes det dessuten individer som er på det nivået at forskjellen på å spise kalkun og svinekjøtt vil føre til en definitiv , tydelig og målbar forskjell i prestasjoner?

Hæ? Legg nå ikke alt under stokk og stein.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...