Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei,

er en nybegynner som gjerne skulle hatt litt hjelp. Har til nå trent Starting strength og det funker utrolig bra. Nå som semesteret er over, og jeg har dratt hjem til foreldrene mine, har jeg ikke tilgang til treningsstudio.

Men vi har en vekstang og vektskiver (totalt 100 kg).

Siste treningsøkt før ferien løftet jeg 105kg i mark, og da føles det ganske bortkastet å løfte 100 kg i en mnd eller to (lang ferie).

Knebøy og benkpress utgår, da jeg ikke føler meg komfortabel å løfte uten stativ...

- Funker det fett å kjøre utfall og bulgarsk-utfall i stedet for knebøy? Eventuelt andre øvelser?

- Hva kan erstatte benkpress?

- Hva kan erstatte markløft? Andre typer av mark?

Ønsker å trene et bra fullkroppsprogram, men litt usikker på hvordan jeg løser det. Håper noen av dere kan hjelpe :)

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/22244-treningsprogram-i-sommer/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis det er olympisk størrelse på skivene så kan du fint kjøre tung gulvpress. Putt stangen opp med glute bridge. Heter vel egentlig bridge press(y)

Mark kan du øke reps på, eller eventuellt kjøre 1hånds mark.

Knebøy så har du jo overhead og front squat som fungerer meget bra uten at du trenger å bekymre deg for mye.

Kom over øvelsen selv for ikkje så lenge siden(y)

Om du sliter med å få stangen opp og er litt utolmodig så er det og noe som heter " saddel løft " som kan gjøre noe av samme nytten.

Hold stangen med en arm foran deg og en arm bak med stangen mellom beina(y)

Annonse

Øk mengden og frekvens på markløft, men gå ned på vektene. Kjører du 1x5 på 105 kg i dag så kan du f.eks prøve på 4x5 med 70-80 kg og så 2-3 ganger i uken. Mengdetrening er veldig effektivt på markløft, men du må begrense intensiteten.

Floorpress er fint istedetfor benkpress, men du kan også gjerne kjøre pushups med vekter på ryggen, eller kombinere de to.

CA 827 Knebøystativ (Produktdetaljer) [Kappi]

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...